Lucrările la ocolitoare trebuie finalizate până în vara lui 2013

Constructorul speră să predea mai repede lucrarea. Foto: Primăria Braşov

De ieri, utilajele au intrat în forţă la lucru la ultimele două tronsoane de centură, care vor fi executate de Compania Naţională de Investiţii. Municipalitatea braşoveană nu va plăti nici un leu pentru realizarea acestui obiectiv, finanţarea fiind asigurată de Uniunea Eurpeană în cotă de aproape 70%, şi de Guvernul României.

Primul tronson, termen în apilie 2013

Primul tronson are o lungime de 7,29 km şi porneşte din Dârste – unde va fi construit un pod peste pârâul Timişul Sec – şi  va ocoli fosta rampă de deşeuri, apoi va  intersecta drumul spre Tărlungeni, va ocoli cartierul Timiş-Triaj, va trece peste liniile de cale ferată ale Depoului CFR Braşov şi va ajunge pe DN 11 (spre Sfântu Gheorghe).
Investiţia este de aproape 130 de milioane de lei şi se va finaliza în luna aprilie a anului viitor. Termenul de garanţie este de doi ani. Artera de circulaţie va avea câte două benzi de circulaţie pe sens, iar vehiculele pot circula cu o vizeză de 80 de kilometri pe oră.

„Prin realizarea primului tronson, care face legătura între Dârste şi ieşirea din oraş spre Hărman, vom scoate definitiv din oraş traficul greu, care în prezent este deviat pe strada care trece prin faţa CET Braşov, apoi pe Fundătura Hăr­manului, după care se iese în DN 11”, a precizat primarul George Scripcaru.

Tronsonul al III-lea , în iunie 2013

Lucrările la cel de-al treilea tronson sunt programate a se încheia în luna iunie a anului  viitor. Tronsonul are o lungime de 6,34 de kilometri şi va costa aproape 98 de milioane de lei.
Traseul începe de la podul ce se va construi peste DN 13 (spre Sighişoara), în zona Stupini, va trece pe lângă Institutul de Cercetări al Universităţii Transilvania, apoi se ajunge la DN1 (spre Ghimbav) la steagurile ce delimintează cele două localităţi, unde se va construi  un pod peste drum şi peste calea ferată Braşov-Sibiu.
Ocolitoarea va intra pe Strada Ioan Clopoţel, ce face  legătura dintre DN1 şi DN 73 (spre Cristian), unde se va construi o buclă cu întoarcere spre DN 1.

Documentaţia pentru dublare

În perioada următoare va fi finalizată şi documentaţia necesară pentru dublarea celui de al doilea tronson, astfel încât să fie adoptată Hotărârea de Guvern de preluare la Ministerul Transporturilor a realizării acestei lucrări, după care pot începe demersurile pentru atribuirea şi începerea lucrărilor de construire.

Traseul se desprinde din DN 11 cu un pasaj superior, traversează râul Durbav cu un pod, intersectează DJ 103 cu un sens giratoriu, traversează pârâul Timiş cu un pod, traversează CF Braşov – Sighişoara cu un pasaj superior, intersectează drumul DN 13 cu un pasaj rutier superior.

Comments

comments

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.