Cât de bun e smartphone-ul românesc ieftin, cu cameră de iPhone

Braşovenii de la Visual Fan, companie care produce gadgeturile Allview, au lansat, miercuri, în România două smartphone-uri dual SIM cu specificaţii generoase, care se vor vinde la preţuri adaptate pieţei din ţara noastră.

Allview P4 Alldro, un single-core cu ecran Super AMOLED Plus, şi Allview P5 Alldro, cu procesor dual-core, dar display IPS, vin să consolideze poziţia companiei româneşti pe piaţa telefoanelor mobile cu două SIM-uri.

Smartphone-urile cu care braşovenii vor să cucerească Occidentul

Punctul forte al Allview P4 Alldro este ecranul: un Super AMOLED Plus multitouch capacitiv de 4,3 inch la o rezoluţie de 480x800px. Aparatul are o cameră foto de 8MP cu un obiectiv din 5 straturi de lentile cu filtru IR hybrid, cu ajutorul căreia face fotografii HDR şi filmează HD (720p). Telefonul are numai 9,8 mm grosime, iar sistemul de operare este Android 4.0 Ice Creăm Sandwich. Apelurile vocale se fac fie prin intermediul celor două SIM-uri, fie prin Internet, cu aplicaţii de tip VoIP, cum sunt Skype sau Yahoo!Voice.

Celălalt model, Allview P5 Alldro este primul smartphone dual SIM cu procesor dual-core şi sistem de operare Android 4.0.4, susţine producătorul. Procesorul Cortex A9, cu două nuclee, este recunoscut prin capabilitatea de procesare simultană şi rapidă a mai multor aplicaţii. Allview P5 vine cu un display capacitiv IPS de 4,3 inch la rezoluţia 480x800px, care oferă unghiuri de vizibilitate mult mai mari faţă de un display obişnuit.

 

Şi pentru că securitatea pe mobil va fi tot mai importantă în anii următori, braşovenii de la Allview au dat mâna cu alţi români, specialiştii de la Bitdefender, care au dotat smartphone-urile cu varianta premium a antivirusului, valabilă 90 zile, dar cu opţiune de prelungire.

Allview P4 este disponibil de miercuri, 8 august 2012, la un preţ recomandat de 1299 Lei. Allview P5 va fi lansat în curând şi va avea, cel mai probabil, un preţ chiar mai scăzut.

Soft-uri româneşti, componente asamblate în China

De ce a optat compania românească pentru un single-core cu Super AMOLED Plus şi un dual-core cu display IPS? Combinaţia Super AMOLED – dual-core ar fi fost prea scumpă pentru buzunarele cumpărătorilor din România, după cum spune Adrian Vişan, Development Manager: “Decizia de a produce aceste telefoane în specificaţia existenţa a fost luată şi din preţul de cost al ecranului Super AMOLED, care este mult mai mare decât în cazul IPS, şi atunci produsul cu dual-core şi AMOLED ar fi fost mult prea scump pentru piaţa noastră, din România, care este target-ul nostru. Dar vom încerca să integrăm în viitor această soluţie de AMOLED inclusiv pe dual-core”.

Cele două telefoane au fost asamblate în China, însă Vişan susţine că partea care ţine de soft, în fapt cea care face diferenţa, s-a realizat în mare măsură la noi. “Noi producem foarte mult soft la Braşov. Multe dintre inovaţii sunt realizate cu colaboratorii noştri de hard, că altfel nu se poate. Am reuşit integrarea unei mari facilităţi, aceea de a putea folosi telefonul având trafic de date pe un SIM şi voce pe cel de-al doilea SIM, simultan. Practic telefonul devine full operaţional pe ambele SIM-uri, în acelaşi timp. Din câte ştiu eu, nu mai există un alt telefon cu această facilitate”, spune el. Traficul de date în viteză 3G se poate face cu ajutorul ambelor SIM-uri.
 

Ce credibilitate au companiile româneşti în Europa

Compania are drept piaţa principală România, însă 10-15% din cifra de afaceri provine din vânzări în străinătate. A doua piaţă importanţă va fi Germania, unde există deja o filială care îşi face simţită prezenţa. Concomitent, compania va încerca să îşi dezvolte afacerile în Olanda, dar şi în Spania, Italia sau Bulgaria.

Deocamdată cel puţin, străinii sunt reticenţi când aud că urmează să facă treaba cu o firmă de la noi. Alin Niscov, Sales Manager, explică: “Problema noastră, a românilor, e credibilitatea. Ni se spune: <> Exact asta e reacţia! Încet-încet trecem peste aceste obstacole. Lucrurile se şi văd. În Olanda suntem prezenţi, dar şi în Spania, în Germania, în Slovacia, în Italia, în Bulgaria şi în Republica Moldova. De anul acesta ne focusam mai mult pe pieţele externe”

Articole din aceeași categorie:

Comments

comments

Leave a Reply