Saptămânal pe hârtie, zilnic pe internet

Lucrările la ocolitoare avansează cu paşi mărunţi. Doar 10% din proiect a fost finalizat

Cea mai importantă investiţie în domeniul infrastructurii, care este în curs de execuţie la Braşov, este ocolitoarea municipiului, respectiv tronsoanele I şi III, care vor fi amenajate în regim de autostradă.

Astfel, la începutul lunii august, conform unei monitorizări făcute de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADR), aproximativ 10% din lucrări au fost finalizate pe cele două segmente. Şeful Direcţiei Tehnice din Primăria Braşov, Attila Radnoti, ne-a asigurat însă, că lucrările respectă graficele şi, deocamdată, nu este vorba de vreo întârziere. Cel mai bine s-a lucrat pe tronsonul III, unde, deşi s-au făcut amenajările mai complexe din proiect, respectiv în special la pasajele supraterane de pe traseu, au fost executate aproximativ 15% din lucrări. Tron-sonul III are o lungime totală de 6,3 km şi se desprinde cu un pasaj superior din DN 13 Braşov – Târgu-Mureş, intersectează strada Plugarilor cu un sens giratoriu, traversează DJ 103C (strada Lânii) cu un pasaj suprateran, intersectează drumul de acces la Institutul Cartofului cu un pasaj superior, intersectează calea ferată şi DN 1 Braşov – Sibiu cu un pasaj superior şi, mai departe, strada Clopoţel cu un sens giratoriu care va permite accesul din şi înspre DN 1 Braşov – Sibiu şi DN 73 Braşov – Piteşti. Cel mai avansat este pasajul care face legătura cu Tronsonul II al ocolitoarei peste sensul gi-ra-toriu de pe DN 13. Acest tronson este realizat de SC Vectra Service care a câştigat contractul în valoare de 97,5 milioane lei.

Tronsonul I este cel mai în urmă!

În schimb, pe tronsonul I din Ocolitoarea municipiului Braşov, la finele lunii iulie, doar 4,11% din lucrări au fost realizate, după cum reiese din datele CNADR. Contractul de execuţie pentru Tronsonul I al variantei de ocolire a municipiului Braşov are o valoare de 129,6 de milioane de lei, a fost câştigat de firma austriacă Alpine Bau GmbH. Acest tronson are o lungime de 7,2 kilometri şi presupune lucrări complexe pentru construcţia a trei poduri, două peste Timişul Sec şi unul peste pârâul Dârbav, a două pasaje, a unui nod rutier şi a unei intersecţii de tip giraţie. Practic noua şosea va scoate traficul greu de pe drumul CET-ului şi Fundătura Hărmanului. Tronsonul porneşte de la intersec-ţia DJ 103 A Braşov – Zizin, ocoleşte CET-ul, traver-sea-ză zona Timiş-Triaj cu un pasaj superior şi apoi Tronsonul II din ocolitoarea muni-cipiului Braşov, cu un pasaj peste calea ferată spre Sfântu Gheorghe şi DN 11.
Ambele proiecte au ca termen de finalizare 365 de zile de la începerea execuţiei, respectiv începutul lunii aprilie 2013. La final, Braşovul ar trebui să beneficieze de o ocolitoare de 20 de kilometri care să scoată traficul greu din oraş, iar pe întreaga şosea ar trebui să se circule în regim de autostradă.

Abonează-te la newsletter
Sign up here to get the latest news, updates and special offers delivered directly to your inbox.
You can unsubscribe at any time
Comentarii
Loading...