Saptămânal pe hârtie, zilnic pe internet

Gogoşi electorale: „procedură specială” pentru autostrada Braşov – Comarnic şi 22 de autostrăzi până în 2030

Ca în fiecare campanie electorală, românilor li se promite din nou că vor putea circula pe sute de noi kilometri de autostradă în următorii patru ani. Programele de guvernare ale USL şi ARD promit finalizarea unor autostrăzi începute şi a altora unde încă lucrările nu au demarat.

Între acestea se află şi autostrada Comarnic-Braşov (58 km) în cazul căreia statul a avut mai multe încercări ratate de a o construi.

Premierul Victor Ponta a declarat duminică, pentru gândul.ro, că, în cazul autostrăzii care va lega Comarnic de Braşov, va fi aplicată o „procedură special”, acceptată la nivel european, astfel încât în 2013 să fie demarate lucrările de construcţie.

„A fost blocată vechea procedură care se finaliza în 24 de luni şi care presupunea să se facă totul de la zero, fără să se ţină cont de nimic din ce exista deja. Asta însemna alţi bani pentru un alt studiu de fezabilitate, alt proiect. Acum intrăm pe o procedură specială, acceptată de Uniunea Europeană, în care folosim tot ce a fost, doar reverificat, şi putem să o lansăm în şase luni”, a declarat, premierul Victor Ponta.

Promisiuni de fianlizare a autostrăzilor începute

USL promite în programul de guvernare, la capitolul „Marile proiecte de investiţii 2013-2016″, printre altele, finalizarea autostrăzii Bucureşti-Arad, „pentru a lega România de Europa”, a Autostrăzii Transilvania şi a tronsonului Braşov-Predeal-Comarnic. În plus, USL îşi propune să demareze proiectul Autostrăzii de Sud Bucureşti- Alexandria-Craiova-Drobeta-Turnu Severin-Timişoara, a Autostrăzii Vest-Est Târgu Mureş-Iaşi (Ungheni) şi să finalizeze centura Bucureştiului, la profil de autostradă.

Mai mult, în programul de guvernare al USL se mai promite “realizarea coridorului IX paneuropean Bucureşti-Focşani”.

Pe de altă parte, programul de guvernare al ARD nu detaliază capitolul autostrăzi, ci scrie despre “continuarea construcţiei de autostrăzi şi centuri ocolitoare, conform programului naţional stabilit în anul 2011”. În programul de construcţie de autostrăzi din 2011 se arăta că în execuţie erau 433 de km de autostrăzi, în valoare de peste 3 miliarde de euro.

Reţeaua de autostrăzi din 2030

Pe de altă parte, românilor li se promit, până în 2020-2030, o reţea de 22 de autostrăzi, 38 de drumuri expres în lungime totală de peste câteva mii de kilometri, poduri noi peste Dunăre, 18 linii de cale ferată convenţionale, cu viteza de până la 160 de km/oră pe trasee existente reabilitate, plus linii noi de cale ferată cu viteza de peste 250 de km/oră.

Pe scurt, toate acestea ar putea fi incluse în Master planul de transport, a cărui primă variantă de lucru a fost publicată pe site-ul Autorităţii de Management pentru Programul Operaţional Sectorial Transport (AMPOST).

Câteva dintre proiectele de autostrăzi care ar putea fi incluse în master planul de transport şi care sunt menţionate în Planul de amenajare a teritoriului naţional:

1. Nădlac-Arad-Timişoara-Lugoj-Deva-Sibiu-Piteşti-Bucureşti-Lehliu- Feteşti-Cernavodă-Constanţa;
2. Sibiu-Fagaras-Brasov-Ploieşti-Bucureşti;
3. Timişoara-Stamora Moraviţa
4. Zalău-Cluj-Napoca-Turda-Alba Iulia-Sebeş;
5. Lugoj-Caransebeş- Drobeta-Turnu Severin-Filiaşi-Craiova-Calafat
6. Siret-Suceava-Bacău-Mărăşeşti-Tişita;
7. Albiţa-Huşi-Tecuci-Tişiţa-Buzău;
8. Bucureşti-Giurgiu
9. Buzău-Ploieşti;
10. Centura Bucureşti;
11. Centura Constanţa;
12. Bors-Marghita-Zalău;
13. Turda-Targu Mures-Sighişoara-Făgăraş;
14. Petea-Satu Mare-Baia Mare-Miresu Mare-Dej-Bistrita-Vatra Dornei-Suceava;
15. Miresu Mare-Zalău;
16. Târgu Mures-Piatra-Neamţ-Roman-Târgu Frumos-Iaşi-Sculeni
17. Craiova-Bucureşti;
18. Halmeu-Seini;
19. Arad-Deva;
20. Oradea-Chisineu-Criş-Arad;
21. Varsand-Chisineu-Criş;
22. Giurgiuleşti-Galaţi-Brăila-Slobozia-Călăraşi.

Drumuri expres sau cu 4 benzi:
1. Nadlac-Timisoara;
2. Halmeu-Satu Mare-Zalău;
3. Borş-Oradea-Zalău;
4. Drobeta-Turnu Severin-Calafat;
5. Simeria-Hateg-Petroşani-Filiaşi;
6. Craiova-Alexandria-Bucureşti;
7. Buzău-Bucureşti;
8. Baldana-Târgovişte-Moroieni-Sinaia;
9. Rădăuţi-Prut-Stefăneşti.

Abonează-te la newsletter
Sign up here to get the latest news, updates and special offers delivered directly to your inbox.
You can unsubscribe at any time
Comentarii
Loading...