Saptămânal pe hârtie, zilnic pe internet

Vom circula pe ocolitoarea-autostradă abia din august 2013

Primul tron­son (Dârste- intersecţie cu DN 11 spre Hărman) este finalizat în pro­porţie de 40% şi va fi terminat în luna august 2013, după cum a susţinut Şeful Direcţiei Ju­de­ţene de Dru­muri şi Poduri Braşov, Viorel Costea. Cel de-al III-lea tronson (DN 13 Stupini – ieşirea din Braşov, spre Ghimbav) este execu­tat în cotă de 80%. Costea a precizat că de anul viitor, se va putea circula pe întrea­ga variantă ocolitoare a muni­ci­piu­lui Braşov, termenul prevăzut iniţial pentru finalizarea lucrărilor fiind începutul lunii martie 2013.

În regim de autostradă şi nu prea

Pe aceste bucăţi din ocolitoare se va circula în regim de autostradă, numai că pe tronsonul II se va păstra deocamdată limita de 70 de km/oră, până ce nu se va dubla şoseaua existentă de 5,7 km. În acest sens, autorităţile doreau să obţină fonduri europene, dar tronsonul a trecut în proprietatea CNADR şi, deocamdată, se analizează oportunitatea investiţiei. Lungimea primului tronson la care au început lucrările în primăvară este de 7,23 kilometri şi porneşte din primul tronson de ocolitoare (în zona vechii gropi de gunoi de la ieşire dinspre Uzina 2), ocoleşte rampa de gunoi, intersectează drumul spre Tărlungeni, ocoleşte CET-ul, tra­versează zona Timiş-Triaj cu un pasaj superior, apoi ajunge la DN 11 (spre Sfântu Gheorghe), în giratoriul din zona Stabilus.

Investiţie cu bani europeni

Acolo se mai construieşte un pasaj peste DN 11 şi calea ferată, care duce spre Sfântu Gheorghe, punct în care inte­­­­rsectează tronsonul al doilea al ocolitoarei Braşovului. Valoarea aces­tui tronson este de 129,6 milioane de lei, finanţarea este asigurată din fonduri europene, iar după finalizare, pe acest sector se va putea circula în regim de autostradă.
Cel de-al treilea tronson (Stupini – ieşirea din Braşov spre Ghimbav) are o lungime de 6,3 kilometri, începe cu podul peste DN 13 (spre Sighişoara, în zona Stupini), trece pe lângă Institutul de Cercetări al Universităţii „Transil­va­nia” Braşov, apoi ajunge la DN 1 (spre Ghimbav, la limita celor două localităţi), unde se lucrează la un pod peste drumul şi peste calea ferată Braşov-Sibiu.
Ocolitoarea va intra pe drumul de legătură dintre DN 1 şi DN 73 (spre Cristian), unde se va amenaja o buclă cu întoarcere spre DN 1. Valoarea acestui segment se ridică la 98 de milioane de lei, finanţarea este asigurată din fonduri europene, prin POS-T, iar tronsonul va avea profil de autostradă, cu zonă mediană şi cu două benzi pe sens.

Abonează-te la newsletter
Sign up here to get the latest news, updates and special offers delivered directly to your inbox.
You can unsubscribe at any time
Comentarii
Loading...