Saptămânal pe hârtie, zilnic pe internet

Licitația pentru construcția autostrăzii Comarnic-Brașov va fi reluată

Procedura de atribuire a contractului de concesionare pentru realizarea autostrăzii Comarnic-Braşov va fi deblocată de Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor. Decizia a fost luată imediat după ce premierul Victor Ponta l-a acuzat pe şeful Consiliului de “abuzuri” şi “şmecherii”. Premierul Victor Ponta a lansat acuze dure la adresa Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC), vinovat în opinia sa de blocarea licitaţiei demarate la începutul lunii decembrie de către Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR).

Intervenția Guvernului

Guvernul va modifica legea pentru a debloca licitaţii oprite de Consiliul de Soluţionare a Contestaţiilor, potrivit declaraţiilor premierului făcute la Antena 3. “O să schimb legea şi o să explic la Uniunea Europeană, o să le arăt exact (…) O s-o schimbăm imediat, pentru că vreau să deblochez şi o să mă bat şi cu domnul Lehel, şi cu gaşca lui, şi cu toţi ceilalţi, că dacă până în 2016 nu reuşesc să fac aceste autostrăzi, Bucureşti-Comarnic-Braşov, Piteşti-Craiova…”, a spus Ponta, numind consilierii CNSC “nişte dumnezei”. Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC) este instituţia care poate influenţa orice licitaţie publică reclamată, prin acceptarea sau respingerea unei contestaţii depuse de către o firmă.

Prieteniile PDL-iste

La finele săptămânii trecute, Victor Ponta a spus că licitaţia a fost iar suspendată “pentru Sfântul Aşteaptă” de către Consiliul de Soluţionare a Contestaţiilor şi că nu mai acceptă “abuzurile şi şmecheriile” şefului instituţiei. Intr-o intervenţie susţinută la un post de televiziune premierul a lăsat să se înţeleagă că blocarea licitaţiei ar avea conotaţii politice, Bogdan Lehel Lorand, şeful CNSC, fiind prieten cu liderii PDL, Vasile Blaga şi Elena Udrea.

Ultima contestație

Vinovat pentru neconcordanţele şi lipsurile din documentaţia de licitaţie pentru concesiunea autostrăzii Comarnic-Braşov, speculate de către gigantul chinez de stat China Communications Company Limited, firmă ce a contestat licitaţia, este un program software cu bucluc. “Deoarece fişa are o întindere restrânsă ea este creată electronic cu un software ce extrage automat infomaţii, din fiecare capitol al fişei de date. In cazul de faţă criteriile şi metodologiile despre care firma chineză spunea că nu se regăsesc în anunţul de participare sunt trecute în fişa de date ce putea fi consultată gratis de ei. Intr-o nouă decizie publicată zilele trecute, CNSC ne-a cerut să punem de acord anunţul cu fişa de date şi aceasta se va întâmpla săptămâna viitoare”, spun oficiali ai Ministerului Transporturilor sub protecţia anonimatului.

Practici frauduloase chinezești

În vara anului 2011 Banca Mondială a anunţat excluderea firmei China Communications Construction Company (CCCC) Limited şi a tuturor subsidiarelor acesteia pentru “practici frauduloase” în cadrul primei etape a programului naţional flilipinez de ameliorare a şoselelor. Ca urmare a sancţiunii firma chineză este neeligibilă la efectuarea oricăror lucrări de drumuri sau poduri finanţate de către Banca Mondială până în ianuarie 2017.

Abonează-te la newsletter
Sign up here to get the latest news, updates and special offers delivered directly to your inbox.
You can unsubscribe at any time
Comentarii
Loading...