Sistemul de „e-ticketing” a intrat in linie dreaptă

Pentru lucrările de introducere a sistemului de e-ticketing și la Brașov au fost depuse trei oferte, de la firme din București, Brașov  și  Turcia. În urma licitațiee  două dintre oferte au fost respinse, una dintre oferte fiind neeligibilă, iar cealaltă nu respecta  cerințele tehnice. Astfel, licitația a fost câștigată de asocierea dintre firma UTI Grup SA cu Radcom SRL București. Proiectul, care este finanţat 98% din fonduri europene, a fost evaluat la suma de 23.993.644,62 lei fără TVA. Primăria Brașov a solicitat o finanţare de 20.333.319,63 milioane lei, valoarea totală a proiectului fiind de 31.596.105,53 lei, finanţarea urmând să fie asigurată prin Programul Operaţional Regional. ”Am adjudecat acest contract și suntem în perioada de zece zile până la semnarea contractului. Sperăm să nu existe contestații, mai ales că vorbim de un proiect care a fost foarte mult întârziat și care este necesar pentru eficientizarea transportului în comun. Dacă nu vor fi probleme, în 8 decembrie putem semna contractul de lucrări și să începem derularea proiectului”, a spus primarul George Scripcaru. Câştigătorul va trebui să implementeze noul sistem cel târziu până la finele anului viitor.

Informatizarea sistemului de transport deţinut de RAT Braşov va permite taxarea călătorilor prin sistem e-ticketing, pe baza de cartelă magnetică, respectiv în autobuze vor fi montate aparate care validează călătoria automat la urcarea în autobuz. În cadrul acestui proiect vor fi  modernizate şi 34 de staţii şi vor fi instalate 119 panouri de informare pentru călători. Acestea vor oferi informaţii cu privire la graficele de circulaţie sau unele deficienţe apărute.

Prin implementarea noului sistem şi autobuzele şi troleibuzele vor putea fi monitorizate prin sisteme GPS. Sistemul de cartele va permite pe lângă accesul în mijlocul de transport şi taxare pe interval de timp, şi oferirea de acces pe baza unor cartele de călătorie speciale, la muzee, teatre sau alte obiective, respectiv un bilet de tip destinaţie turistică.

Procedura de achiziţie pentru proiectul de „e-ticketing” a fost demarată încă din noiembrie 2013 şi ar fi trebuit să se încheie în 16 ianuarie 2014. Două firme au contestat însă caietele de sarcini, în patru rânduri, una ajungând chiar la Curtea de Apel, care a dat câştig de cauză Primăriei Braşov, astfel că procedura de licitaţie s-a finalizat abia în data de 4 august.

Comments

comments

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.