Primăria a lansat o aplicaţie prin care poţi depune sesizări direct de pe smartphone, dar şi afla mai multe despre evenimentele din oraş

Braşovenii care au telefoane inteligente sau tablete au posibilitatea de a intra mai uşor în legătura cu Primăria Braşov pentru a semnala diferite deficienţe, pentru a afla care sunt evenimentele din oraş sau alte informaţii de interes public. Prin intermediul aplicaţiei mobile „Primăria Braşov”, care se poate descărca din magazinele dispozitivelor sistem android, şi turiştii sunt ghidaţi mai uşor spre obiectivele turistice din oraş şi pot afla totodată, mai multe amănunte despre acestea.

Aplicaţia a fost creată gratuit de firma Edisca şi, de asemenea, se poate descărca gratuit cu un simplu „search” în magazinul dispozitivului după cuvintele „Primaria Brasov” sau „Brasov City Council”. Sorin Muflic, managerul firmei, a precizat că aplicaţia este destinată utilizatorilor de telefoane inteligente şi tablete cu sisteme de operare Android şi iOS (iPhone). Cei care deţin alt tip de telefoane cu conexiune mobilă la internet, cum ar fi posesorii de dispozitive BlackBerry din generaţiile anterioare sau Nokia Lumia cu Windows Phone, pot accesa din browser varianta webapp a aplicaţiei, la adresa brasov.edisca.com. Website-ul funcţionează întocmai ca o aplicaţie mobilă şi va oferi o experienţă similară celei pe care o vor avea posesorii de telefoane şi tablete cu Android şi iOS. De zilele viitoare, aplicaţia va fi disponibilă şi pentru Apple iPhone, tot prin descărcarea din magazinul telefonului, ca în cazul telefoanelor cu android. Prin aplicaţie se vor transmite ştiri, invitaţii, calendarul programelor culturale, informaţii turistice, notificări sau mesaje de interes public.

Sesizări direct de pe aplicaţie

Aplicatie smart phone Primaria Brasov (1)Primăria va putea primi sesizări imediate din partea utilizatorilor, prin apelarea directă din aplicaţie a dispeceratului tehnic sau prin intermediul unui formular scris, uşor de completat. „Sesizările vor ajunge direct la dispeceratul tehnic al Primăriei. De exemplu, cineva care vede o problemă pe stradă, că nu funcţionează un semafor, are posibilitatea să intre imediat în legătură cu acest dispecerat, fiindcă nu toţi ştiu care este numărul de telefon al acestuia sau nu au timpul necesar să caute după el, astfel că deficienţa poate fi remediată în timp util”, a explicat Sorin Muflic. Firma a mai creat aplicaţii mobile şi pentru echipa de fotbal FC Braşov şi echipa de handbal a Clubului Corona.

Aplicaţia îţi arată şi „drumul”

Totodată, turiştii au la dispoziţie informaţii despre obiectivele turistice din oraş, iar acestea le sunt prezentate în funcţie de locaţia în care se află, respectiv care este cel mai aproape de cel care foloseşte aplicaţia, iar prin intermediul sistemului de navigare sunt şi dirijaţi spre acesta. Şi în cazul evenimentelor aplicaţia prezintă pe hartă şi locaţia în care se desfăşoară acesta.

Practic, Braşovul este primul din ţară  care are o aplicaţie de o asemenea complexitate, doar municipalităţile din Sibiu şi Oradea luând-o înainte cu crearea unor astfel de aplicaţii mobile, dar care nu oferă atât de multe facilităţi şi informaţii, fiind axate pe promovarea evenimentelor din respectivele oraşe. „Având în vedere că mijloacele de comunicare electronică pe care le utilizează Primăria în relaţia cu cetăţeanul au un succes foarte mare, ne-am gândit să extindem acest sistem de relaţionare, prin lansarea acestei aplicaţii care este nu doar un instrument de informare, ci şi un mijloc de comunicare între cetăţean şi Primărie. Timp de câteva luni de zile vom testa această aplicaţie, după care vom decide modul în care ea va fi gestionată. După portalul www.brasovcity.ro, care oferă toate  mijloacele instituţionale de derulare a relaţiei dintre cetăţean şi municipalitate indiferent că vorbim de informaţii, solicitări, depuneri de documente, plata impozitelor şi taxelor etc, anul trecut am lansat pagina de Facebook a Primăriei, care vizează un alt mod de relaţionare, axat pe oferirea de informaţie în timp real, despre evenimentele oraşului în principal, iar acum avem şi această aplicaţie pentru utilizatorii de mobil, care completează gama noastră de instrumente în relaţia cu cetăţeanul, fie el braşovean sau turist”, a declarat primarul George Scripcaru.Aplicatie smart phone Primaria Brasov (4)

150.000 de posesori de smarphone în Braşov

O analiză Google de la începutul anului 2013 arăta că în România rata de penetrare a smartphone-urilor era de 28% în 2013, în creştere accelerată de la 12% în 2012. Companiile de telefonie raportează 7 milioane de conexiuni de internet mobile în România. „Putem estima că trendul de creştere a dus rata de folosire a smarphone-urilor la finalul lui 2014 spre 40%, cu o valoare mai mare în mediul urban mare. Putem estima că la Braşov sunt cel puţin 150.000 de smartphone-uri în uz, cu conexiune mobilă la internet. Între 66 şi 70% utilizează smartphone-urile în maşina proprie, în autobuz, la restaurant, cafenea, coafor, în mers, la plimbare. Alte studii, cum ar fi cele ale TripAdvisor, arată că jumătate dintre turişti caută informaţii despre destinaţia lor turistică prin intermediul aplicaţiilor descărcate din magazinele App Store şi Google Play, renunţând la informarea prin flyere sau alte materiale tipărite”, a precizat Muflic.

Articole din aceeași categorie:

Comments

comments

Leave a Reply