În Muntenegru în 2013 au trebuit salvate cadre militare ale SRI. În Munții Apuseni și la Constanța era vorba doar despre niște medici

pageÎncep să cred că nu toți avem același drept la viață.

Cu toții ne putem aduce aminte, cu ușurință, de accidentul tragic din Muntenegru din 2013 atunci când un autocar s-a prăbușit într-o prăpastie de 40 de metrii în defileul râului Moraca, în apropiere de Podgorica.

La fel de bine ne putem amintii de accidentul aviatic din Munții Apuseni din 2014, atunci când pilotul Adrian Iovan s-a prăbușit cu o aeronavă care transporta 5 medici de la București la Oradea.

Poate vă întrebați de ce în 2013, statul român a intervenit ireproșabil și a trimis în Muntenegru mai multe aeronave care să transporte, într-un timp record, pacienții răniți în urma accidentului din Muntenegru?!

Tot atunci, țin să vă aduc aminte, că fostul ministru de Externe, Titus Corlățean, și-a anulat participarea la reuniunile Consiliului Afaceri Externe și Consiliului Afacerilor Generale din Luxemburg, pentru a merge la Podgorica în vederea coordonării, alături de Raed Arafat, la fața locului a activităților echipei operative din România, în cooperare cu autoritățile din Muntenegru, pentru asistența victimelor accidentului.

De ce în 2014 STS-ul nu a putut localiza aeronava prăbușită iar acum 2 zile ISU nu a putut intervenii pe lacul Siutghiol?!

Răspunsul e simplu.

În 2013, autocarul care a căzut în defileul râului Moraca transporta angajați și foști angajați ai Serviciului Român de Informații. Printre cei din autocar se aflau și foști comandanți ale unor unități militare cheie care făceau parte din cadrul Serviciului Român de Informații.

Datorită motivelor simple expuse mai sus, statul român a intervenit ireproșabil încercând să aducă în țară, cât mai repede cu putință, pe cei răniți dar și corpurile celor decedați. Toată lumea a tăcut. Nimeni nu a vrut să ne spună adevărul.

Să nu uităm că șoferul autocarului, la momentul accidentului era angajat al Direcției Generale de Poliție a Municipiului București, la Serviciul de Logistică. Acesta lucra în timpul său liber, el fiind în concediu de odihnă legal.

În urma acestui eveniment, ziua de 26 iunie 2013 a fost decretată zi de doliu național atât în România cât și în Muntenegru în memoria celor 18 cetățeni români care au murit.

Intervenția autorităților a lăsat de gândit în cazul celorlalte 2 accidente, al celui din Munții Apuseni și al celui de acum două zile de pe lacul Siutghiol.

Dacă în cele două aeronave prăbușite în 20 ianuarie și în 15 decembrie 2014 se aflau persoane la fel de importante, din punct de vedere al autorităților, puteți fi siguri că acum trăiau, puteți fi siguri că viteza de reacție a autorităților creștea semnificativ și mai puteți fi siguri de un lucru, la ora actuala ele salvau alte vieți.

Accidentul din Muntenegru ne-a demonstrat tuturor că atunci când se vrea, se poate, dar numai atunci când se vrea.

De ce medicul și pilotul nu are același drept la viața ca și cadrul în rezervă al Serviciului Român de Informații?!

Pe această cale doresc să le transmit condoleanțe famiililor celor decedați în cele 3 accidente.

Cu respect,

Robert Frunzescu

Articole din aceeași categorie:

Comments

comments

Leave a Reply