Protest la Prefectură! ”Drumului Rușinii“ duce răbdarea oamenilor la limită

protest drumAproximativ 100 de locuitori din satele afectate de starea deplorabilă a drumului Hoghiz – Șercaia au protestat astăzi în fața Prefecturii Brașov. Aceștia au fost însoțiți de consilierii locali, primari ai localităților Hoghiz, Comana, Ticușu, Părău și Șercaia, precum și parlamentarii Colegiului 3- Mihai Donțu și Sebastian Grapă. Protestatarii au remis Guvernului o petiție prin care solicită de urgență repararea „Drumului Rușinii“ – Hoghiz – Șercaia, acum DN1S.

„Dorim sa tragem un semnal de alarmă cu privire la starea deplorabilă a drumul  Hoghiz – Șercaia. Considerăm că situația celor care locuiesc sau tranzitează respectiva zonă este una disperată și solicitam măsuri urgente si concrete pentru reabilitarea celor 24 de km de drum. Drumul are gropi adânci de până la jumatate de metru, întinse pe întreaga suprafață a șoselei, iar mașinile circulă, de cele mai multe ori, pe lângă drum, pe câmp. Astfel, solicităm acordarea în regim de urgență a sumelor necesare pentru reabilitarea carosabilului și desemnarea unui executant competent printr-o procedură accelerată“, se arată în textul petiției, care a fot înmânat prefectului Mihai Mohaci de către deputatul Mihai Donțu.Grapă

”Drumul Rușinii” deservește peste 12.000 de cetațeni care au, în mare parte, acest drum ca unică legatură către ”lumea civilizată“, în fapt către instituțiile publice – medicale, adminsitrative etc. Acest drum este aproape impracticabil pentru autovehiculele de transport în comun, microbuzele școlare dar și autovehiculele de intervenții ale Pompierilor, Salvării, SMURD ș.a., ca unică posibilitate de acces la localitațile sus-menționate. Protestatarii au menționat faptul că la deplasarea către un incendiu baia de ulei de la maşina pompierilor s-a spart datorită gropilor, pe alocuri cu o adâncime și de jumătate de metru, autoutilitara nemaiajungând la locul evenimentului.

MohaciPrefectul a purtat un dialog cu reprezentanții oamenilor din comunele afectate, subliniind faptul că în cursul anului 2015 va fi întocmit de către CNADNR studiul de fezabilitate și vor fi demarate lucrări de reparare a drumului. Acesta nu a ratat ocazia să reamintească primarilor și parlamentarilor prezenți, cu o notă ironică, că „aceste probleme nu au fost ridicate timp de mai bine de 12 ani, când problema era a Consiliului Județean”

A plouat cu promisiuni, în special în campaniile electorale.

Proiectul de reabilitare a drumului judeţean 104 Şercaia – Hoghiz a ajuns în luna martie 2009 în atenţia Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii. Deputatul PNL Mihai Donţu a propus un amendament la bugetul de stat pe anul 2009, care prevedea alocarea sumei de 8 milioane de lei pentru Proiectul „Reabilitare DJ 104 Şercaia – Hoghiz”, judeţul Braşov. Consiliul Judeţean Braşov a început în luna martie 2009 procedura de clasare a DJ 104 în drum naţional. Reprezentanţii CJ Braşov au considerat la acel timp că valoarea totală a costurilor de reabilitare a drumului Şercaia – Hoghiz se ridică la peste 40 de milioane de lei. Președintele CJ, Aristotel Căncescu, declara că cei de la PD-L au început „o acțiune murdară” cu privire la acest subiect. „De câteva săptămâni au început să pună diferite plăci prin care ne denigrează că nu facem acel drum. Dar este vorba de o lucrare foarte amplă, acel drum neavând nici măcar fundație. El a fost construit în urmă cu aproape 100 de ani, dar nu mai este bun. De aceea am început demersurile pentru a fi clasat drum național, pentru a fi făcut din fondurile Ministerului Transporturilor. Dar din luna martie nu am primit nimic de la Guvern”, declara în 2009, Aristotel Căncescu.

În 2010, au fost alocaţi 240.000 de lei pentru începerea lucrărilor de reabilitare a DJ 104 Șercaia – Hoghiz

Plenul Consiliului Județean a suplimentat bugetul județean cu această sumă, considerată însă foarte mică față de necesar. „Sperăm într-un ajutor mai substanțial de la Guvern. Pentru reabilitarea totală a acestui drum care a ajuns sub rangul de drum forestier ar fi nevoie de 40 de milioane de euro. Suma primită acum este infimă. Dar sunt buni și acești bani”, spunea președintele CJ, Aristotel Căncescu. În acelaşi an deputatul Mihai Donţu îl interpela de la tribuna Parlamentului pe ministrul transporturilor de la acea vreme, pedelistul Radu Berceanu.

interpelare Dontu 2010  interpelare Dontu 2010 1  raspuns interpelare Dontu

În 2011, consilierul județean PDL Aurelian Danu a ținut să explice cum stăteau lucrurile cu reparațiile la DJ 104 care face legătura între Șercaia și Hoghiz

Consilierul județean PDL Aurelian Danu a explicat cum stăteau lucrurile cu reparațiile la DJ 104 care face legătura între Șercaia și Hoghiz. Acesta spunea că Executivul Consiliului Județean încearca să dezinformeze, spunând că reabilitarea drumului se va face de autoritatea județeană, când de fapt a alocat bani doar pentru unele lucrări adiacente. „În plenul CJ s-a aprobat un proiect de hotărâre prin care s-a alocat 462.300 de lei pentru realizarea studiului de fezabilitate și a proiectului tehnic pentru această lucrare. Însă, acest studiu și proiectul tehnic s-au realizat cu bani alocați de Ministerul Dezvoltării Regionale și Turismului. Este vorba de suma de 240.000 de lei, bani alocați prin HG 417/28.04.2011. De ce s-au mai alocat bani pentru aceste documentații? Iar acest drum a fost prins în programul național de reabilitare a 10.000 de kilometri de drumuri județene”, susținea Aurelian Danu. În aceeași hotărâre votată a mai fost stipulat și contractul cu firma Lafarge SA, care dorea să participe cu 14.266 de metri cubi de piatră spartă pentru reabilitarea acestui drum. Consilierul democrat-liberal spunea că în contract nu sunt detaliate lucrările care se vor face de către administrația județeană, în ce locuri se va interveni cu aceste lucrări, care este aportul CJ și care este sursa banilor. „Inițial, proiectul de hotărâre se referea la reabilitarea acestui drum, dar amendamentul meu, că de fapt este vorba de lucrări adiacente a fost aprobat, astfel că putem spune că acum suntem în legalitate. Oricum, am dubii că există bani pentru aceste lucrări”, adăuga consilierul județean PDL Mihail Veștea, convins că se dorea o dezinformare asupra acestui subiect.

Vicepreședintele CJ, Ion Ochi (PSD), susţinea în 2011 că instituția județeană nu are banii necesari acoperirii cofinanțării de 5 milioane de lei pentru reabilitarea totală a DJ 104 dintre Șercaia și Hoghiz, pentru care Guvernul alocase 12,5 milioane de lei Declaraţia a fost criticată de consilierul județean PDL Aurelian Danu. Acesta spunea că dacă s-ar face o reanalizare a bugetului județului pe anul 2011 sigur s-ar fi găsit banii necesari, ba chiar mai mulți. Un alt aspect criticat de alesul democrat-liberal era legat tot de o declarație a lui Ion Ochi referitoare la faptul că Guvernul a alocat bani pentru reparațiile drumurilor pe criterii politice. „Domnul Ochi clamează că alocarea de fonduri de la Guvern pentru reabilitarea drumului județean 104 Șercaia Hoghiz s-a făcut pe criterii politice. Vreau să-i reamintesc că drumul trece prin trei localități, adică prin Hoghiz, care are primar PSD, Comăna, care are primar PNL și Șercaia, unde primarul este PNL”, spunea consilierul Aurelian Danu.

Citește și:  „Drumul ruşinii“ va mai fi lăsat de izbelişte cel puţin încă un an

În 2012 ministrul Ovidiu Silaghi a precizat că drumul va fi clasificat ca drum naţional şi ar fi putut fi modernizat cu bani de la ministerul Transporturilor, dar… numai anul viitor , însă, nu a prea fost sigur de ceea ce a spus. Anul acesta (n.n 2012), nu este nici o şansă să se investească în respectiva şosea, pe care, zilnic, sute de localnici o tranzitează şi îşi strică maşinile, din cauza craterelor imense. „Putem ajuta Consiliul Judeţean cu clasificarea drumului, iar în viitoarea alocare bugetară am putea prevedea sumele pentru realizarea acestei investiţii”, a spus Silaghi, ferindu-se să dea alte termene concrete.

Pe de altă parte, drumul a fost cuprins în programul de reabilitare al Ministerului Dezvoltării şi Turismului şi în iulie 2011 s-a şi lansat licitaţia pentru selectarea constructorului, însă de atunci nu s-a mai auzit nimic, şi nici ministrul Silaghi nu a avut cunoştinţă de acest lucru, ca să poată oferi unele lămuriri.

Aristotel Căncescu le promisese localnicilor din comunele aflate pe acest traseu, în „peregrinările“ sale din campania electorală în această zonă, că drumul se va repara anul acesta (n.n 2012), dar… mult aşteptatul sprijin de la actuala conducere a ministerului Transporturilor va veni cu o întârziere de cel puţin un an.

Citiţi şi Cum Un drum fantomă a fost reabilitat de CJ cu peste un sfert de milion de euro

http://gazetabrasovului.ro/2012/05/21/drum-fantoma-fost-reabilitat-cj-peste-sfert-milion-lei/

În 2013, Căncescu, făcut de ruşine de un primar PNL

Promisiunile lui Aristotel Cancescu nu mai erau crezute nici de primarii din propriul partid. Primarul PNL al comunei Comana, Viorel Gruşea, găsea chiar o metodă originală de a-l trage de urechi pentru promisiunile încălcate privind “drumul ruşinii” Şercaia-Hoghiz.

cancescu sercaia hoghizO fotografie distribuită slugarnic pe Facebook de consilierul judeţean Adrian Maxim cu şeful lui vorbind la congresul PNL îi dădea prilejul primarului din Comăna să aducă aminte că gargara nu astupă gropile.

“Dacă cumva în acest speach spunea că va face demersurile necesare pentru repararea drumului Şercaia-Hoghiz merita cel puțin 25000 de like-uri adică aproximativ toți locuitorii din acea zona”, făcea Groşea băşcalie de marele lider politic.

În 2013 reprezentanţii Consiliului Judeţean au fost la Bucureşti, pentru a-i convinge pe guvernanţi să transforme drumul ruşinii în drum naţional pentru putea fi reparat cu fonduri de la Ministerul Transportului. Pentru acest lucru era nevoie însă de o hotărâre de guvern. „Consiliul Judeţean Braşov a emis o hotărâre pentru clasarea acestei artere, dar ministerul nu ne-a dat aviz favorabil încă. Vom merge la Bucureşti, pentru a rediscuta posibilitatea aprobării unei hotărâri de Guvern, privind includerea DJ 104 în categoria drumurilor naţionale“, declara vicepreşedintele CJ, Mihai Pascu

Reclasificat în drum naţional în 2014 şi reparat cu fonduri guvernamentale

Consilierii judeţeni s-au pronunţat în şedinţa ordinară din ianuarie 2014 cu privire la transmiterea acestei şosele din domeniul public al judeţului Braşov şi din administrarea Consiliului Judeţean Braşov în domeniul public al statului şi în administrarea Departamentului pentru Proiectele de Infrastructură şi Investiţii Străine, precum şi încadrarea acestuia în categoria funcţională a drumurilor de interes naţional.

Doar promisiuni pentru repararea „drumului ruşinii”. În realitate, drumul continuă să fie o ruşine

Deşi în luna mai a anului 2014, după ce DJ 104 Şercaia – Hoghiz a fost preluat de către Compania de Drumuri, oficialii ministerului Transporturilor au promis că şoseaua va intra în reparaţii capitale, lucrările urmând să se finalizeze în toamna anului 2015 situaţia nu s-a schimbat aproape deloc. Cei care tranzitează frecvent drumul spun că s-a făcut ceva de „ochii lumii” în primăvară, respectiv s-au mai nivelat denivelările şi s-a mai pus puţină piatră în gropi, dar practic se circulă la fel de greu, ţinând cont că a fost vorba doar de o lucrare provizorie, astfel că şoseaua continuă să se strice tot mai rău de la o zi la alta. Reprezentanţii Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR), împreună cu o delegaţie a Ministerului Transportului au inspectat la începutul unii mai 2014 mai multe drumuri naţionale şi judeţene din Braşov, care aveau nevoie urgentă de reparaţii capitale, ţinând cont că se aflau într-o stare avansată de degradare. Pe DJ 104, cunoscut ca şi „drumul ruşinii”, costurile investiţiei fuseseră estimate la suma de 22 de milioane de euro.

Vicepreşedintele Consiliului Judeţean Braşov Mihai Popa preciza că în vara lui 2014  CNADNR a reuşit doar efectuarea lucrărilor de întreţinere şi reparaţii curente şi a refăcut Studiul de Fezabilitate aferent acestei investiţii. „A fost organizată procedura de achiziţie pentru lucrări şi cred că în noiembrie va fi stabilită firma care va trebuie să se ocupe de investiţie. Având în vedere că este vorba despre o sumă mare, reparaţiile capitale cred că vor începe anul viitor”, susţinea Popa.

Deși promisiunile date în primăvara lui 2014 de conducerea CNADNR erau că cele două șosele vor fi reabilitate total încă din anul 2014, drumarii au reușit doar să facă mici cârpeli în toamna aceluiaşi an. Reprezentanții CNADNR susțineau că, în total, pe DJ 104, care acum a devenit DN 1 S, s-au făcut plombări pe 10.350 de mp și s-a reușit turnarea de covor asfaltic doar pe raza localităților Cuciulata și Fântâna, respectiv pe aproximativ 3 km din cei 24 de km cât are acest drum. „În vederea aducerii drumului la un nivel de viabilitate corespunzător pe tot traseul, dar şi în vederea asigurării elementelor geometrice caracteristice unui drum naţional este necesară executarea unor lucrări de investiţii. Astfel, CNADNR SA va include în programul de investiţii lucrarea «Reabilitare drum DN 1S, km 0+000 – km 24+000 Şercaia – Hoghiz»”,  precizau reprezentanții CNANDNR.

Declarațiile lui Căncescu și Mihai Pascu despre drumul Rușinii:

http://www.dailymotion.com/video/xqsudh_investitii_news#from=embediframe

http://www.dailymotion.com/video/x1f2v4b_cj-drumul-rusinii_news

Galerie foto Protest ”Drumul Rușinii” – AICI

 

Articole din aceeași categorie:

Comments

comments

Leave a Reply