Visual Fan a ajuns în patru ani de la vânzări de 20.000 de telefoane la un milion de smartphone-uri comercializate

Allview-X2-Soul-PROCompania brașoveană Visual Fan, care asamblează șI comercializează electronice sub brandul Allview, a avut o evoluție fulminantă, ajungând de la vânzări de 20.000 de telefoane în 2010 la comercializarea unui milion de unitățI în 2014.

Ascensiunea se explică prin numărul mare de telefoane mobile şi tablete Allview vândute în 2014 de companie, pe fondul exploziei pieţei de dispozitive mobile de pe plan local. Anul trecut, Visual Fan a vândut anul trecut un milion de produse, în principal telefoane mobile şi tablete, de patru ori mai mult decât în 2013, potrivit informaţiilor furnizate anterior de Lucian Peticilă, fondatorul şi directorul executiv al companiei. Dispozitivele comercializate de Visual Fan sunt produse în China, însă compania are pe plan local o echipă de ingineri care lucrează la dezvoltarea produselor şi la personalizarea sistemului de operare Google Android.
Vânzările Allview au crescut în condiţiile în care piaţa de smartphone-uri a depăşit anul trecut pragul de 2,5 milioane de unităţi, iar livrările de tablete s-au situat la circa 800.000 de unităţi. În urmă cu cinci ani, compania braşoveană vindea circa 20.000 de telefoane mobile pe an, cifra de afaceri înregistrată în 2010 fiind de circa 2 milioane de euro. Între timp însă Allview a ajuns al doilea jucător de pe piaţa locală de telefoane mobile din punctul de vedere al numărului de unităţi livrate, după gigantul sud-corean Samsung. Compania ocupă de asemenea o poziţie de top şi pe piaţa de tablete. Astfel, afacerile Visual Fan au crescut spectaculos la 29 milioane euro în 2013, de aproape trei ori mai mult decât în anul anterior.
În ceea ce priveşte veniturile obţinute anul trecut, reprezentaţii companiei nu au vrut să dea detalii, însă cel mai probabil acestea s-au apropiat de 60 de milioane de euro – estimarea fiind întărită de ascensiunea puternică din topul importatorilor.
Pentru anul în curs, Peticilă a estimat că numărul de produse Allview vândute va creşte cu 50%, la 1,5 milioane de unităţi, evoluţie care va fi generată şi de o dublare a ponderii în business a afacerilor internaţionale. În prezent, circa 10% din business-ul Allview provine din vânzările internaţionale, însă ponderea se va dubla anul acesta datorită subsidiarei deschise în Polonia în septembrie 2013.
Visual Fan a urcat 232 de poziţii în top 500 al celor mai mari importatori din Ro­mâ­nia, ajungând la sfârşitul anului trecut pe locul 135, potrivit calculelor realizate pe baza datelor furnizate de Institutul Naţional de Statistică.

Articole din aceeași categorie:

Comments

comments

Leave a Reply