Aeroport la Brașov dar mai bine zburăm de la București

Telenovela de doi bani și de amețit electoratul naiv cu Aeroportul Brașov, care va schimba totul, va revărsa turiștii și afaceriștii… bunăstarea asupra orașului de la poalele Tîmpei, continuă.

Lansată la începutul anilor 90, cînd la inițiativa unui sindicalist de la ICA, Beșchea, parcă, plus alți cîțiva entuziaști, s-a înscris prima ”grupare” care era gata să pună în operă proiectul. Ce a urmat știe toată lumea, nu mai insist.

Aeroportul Brașov a devenit subiect de lupte politice, de propagandă electorală, de scandaluri nesfîrșite, de șmenuri cu terenuri, de… dat cu părerea. La un moment ”istoric” s-a ajuns chiar la ideea de avea două aeroporturi, unul mic, agreat de pedeliștii aflați la putere plus clientela acestora, și altul mare, susținut de peneliști.

Cum ambii “promotori” și ”combatanți”, Căncescu și Scripcaru, au oarece probleme cu DNA – ul, cei de sub ei, membri de partid sau nu, administratori, directori chiar, la aeroporturile virtuale, cel mare sau la cel mic, s-au trezit în aceeași… barcă – nu-i pot spune avion – și, în perspectiva anului electoral 2016 fac un tărăboi nemaipomenit, chiar mimînd lupta cu Guvernul care nu vrea și pace, amenințînd cu inițiative parlamentare, cu acțiuni cetățenești, mă rog, tot arsenalul de rigoare. Între timp, pista pe care a aterizat doar un avion mic – deși ea se vrea a unui aeroport mare – așteaptă stingheră o decizie căci banii au fost înghițiți.

Drept este că, la această oră, din punct de vedere al infrastructurii, Brașovul stă mizerabil. Ar rezolva acest lucru un aeroport, în condițiile în care TOATE aeroporturile din țară – excepție Henry Coandă – au mari probleme economice? Răspunsul, publicat atunci în Gazeta de Transilvania, mi l-a dat, cu ani în urmă, un investitor care s-a și așezat în zonă: „Este nevoie de o autostradă, de la București la Brașov, poate un drum rapid, dacă autostradă nu se poate, și de la Sibiu la Brașov. Și turiștii, și containerele noastre și tot ce mai vrei vor ajunge într-o oră și jumătate la Brașov…”

Îl reîntîlnesc, din cînd în cînd, și mai schimbăm cîte o părere, despre una, despre alta… L-am întrebat dacă ar semna petiția de susținere a aeroportului, care circulă acum pe internet. Răspunsul lui merită reținut: “Ca afacere rămîn la părerea că nu, ca om legat de Brașov poate aș semna dar de zburat TOT DE LA BUCUREȘTI VOI ZBURA ȘI NU DE PE AEROPORTUL DIN BRAȘOV…”

Și mi-a explicat, scurt, simplu, că taxele vor fi, la un aeroport nou – la care investiția, în tehnică, resurse umane, infrastructură specifică, de călători, comercială etc. este extrem de complexă și costisitoare – mult mai mari decît la București! “De altfel, cred că și concetățenii noștri – care zboară, și nu sînt prea mulți – vor proceda la fel… Iar bucureștenii tot cu mașinile vor veni în weekend”

Opinia lui, care include și bîlbîielile inerente “rodajului”, întărită de exemple concrete de taxe practicate în situații asemănătoare, m-a pus pe gînduri, pentru că, deocamdată, acest aeroport pare un moft. Evident, cu conotații electorale, căci brașovenii se lasă ușor păcăliți. Altfel, vorba unui amic: “Ăștia cred că pot face un fel de autogară Codreanu!”

Apropo de telenovelă: mai țineți minte cum se interesau de aeroport 7 (șapte) firme chinezești? Hai să fim serioși!

Eduard HUIDAN

Articole din aceeași categorie:

Comments

comments

Leave a Reply