Brașovul, codaş la spații verzi

Normele europene prevăd 26 mp de spațiu verde pe cap de locuitor, iar Brașovul are doar 5 mp!

Avem privilegiul să vorbim acum despre mandatul 2016-2020 al primarului Brașovului. Motiv pentru care, votul din 5 iunie a devenit o mare responsabilitate pentru noi toţi. Ne obligă să fim serioși și să alegem corect. E timpul pentru o nouă abordare a administraţiei locale, pentru a ajunge demni în Europa anului 2020. La Brașov avem de 12 ani același primar. Chiar 16 ani, dacă socotim și cei 4 ani anteriori, când primarul de acum a fost viceprimar al Brașovului sub mandatul liberalului Ioan Ghișe! Ce s-a realizat în toţi acești ani? Ocolitorile și patinoarul, atât de controversat și lăsat în adormire, făcute cu bani de la Bruxelles și Guvern, giratoriile înflorate abundent cu bani de la cetăţeni și asfaltările costisitoare, de asemenea cu banii noștri. Însă, în ultimii 4 ani nu s-a realizat nimic, niciun proiect serios. Nu avem aeroport, nici spital modern. În schimb, se aude continuu zăngănitul cătușelor, ba la Consiliul Judetean, ba la Primărie. Un management bun se vede în buzunarul omului. Un primar bun manager face astfel încât oamenii pe care îi reprezintă să trăiască bine. Pe când la noi, apa rece este foarte scumpă, mai scumpă decât în sudul ţării, apa caldă lipsește cu desăvâr- șire de luni bune, transportul în comun este învechit pentru că RAT Brașov se încăpăţânează să rămână regie și nu se pot accesa fonduri pentru cumpărarea de autobuze nepoluante, în schimb se accesează credite pe spatele nostru pentru cumpărarea de autobuze noi, investitorii străini sau români nu vin aici pentru că nimic nu-i atrage, așa că nici locuri de muncă pentru tinerii brașoveni nu mai sunt, pe parcări ne batem, uneori la propriu, între blocuri, gunoaiele sunt răscolite și împrăștiate în voie peste tot, traficul este mai mereu aglomerat, pietonii nu mai au loc de mașini nici măcar pe trotuarele înguste și neasfaltate, iar traversarea oricărei străzi este o adevărată probă de curaj. Așa că, acum, mai mult ca oricând este nevoie de o abordare nouă a administraţiei locale. Iar aplicarea doctrinei ecologiste poate revitaliza tot judeţul Brașov, nu doar municipiul Brașov. Dintr-o zonă codașă, poluată, non-igienică ar putea renaște un areal care să pună realmente în valoare potenţialul natural și cultural atât de valoros al regiunii. Deciziile și acţiunile ecologiste pot face ca judeţul Brașov să devină capitala economiei românești, sau măcar capitala turismului responsabil. Însă, înainte de toate, aplicarea doctrinei ecologiste ar putea transforma Brașovul într-un oraș prietenos cu locuitorii lui. Este momentul acum să instaurăm o stare de normalitate în oraș și să nu ne mai lăsăm păcăliţi de frumuseţea florilor plantate pe banii noștri. De ce am face-o? Pentru că viaţa noastră nu e deloc mai bună ca acum 12 ani. Nu avem nici măcar aer curat aici. Nu avem în tot orașul o parcare ecologică, deși este atât de simplu de făcut, folosind sisteme de pavaj celular în loc de asfalt și transformând parcările în zone verzi, cu iarbă. Apoi, calitatea lucrărilor, a oricăror lucrări, este mereu contestată, ca și preţurile pentru aceste lucrări. Cum este posibil ca un oraș ca Brașovul să fie codaș la spații verzi? Normele europene prevăd 26 de metri pătrați de spațiu verde pe cap de locuitor, iar Brașovul are doar 5 metri pătrați. Și mai are norocul de a avea un munte în mijlocul orașului. Mai mult, Brașovul este un adevărat focar de poluare, după cum reiese din evaluările făcute de specialiștii UE! Aceștia au stabilit că Brașovul este al 3-lea cel mai poluat oraș al ţării. De aceea noi, ecologiștii, considerăm că este timpul pentru soluţia ecologistă de administrare a orașului. Încă se poate face ceva. Vom pune Brașovul pe harta orașelor care au staţii de alimentare pentru autoturismele electrice și îi vom scuti de la plata impozitelor pe proprietarii unor astfel de autoturisme, pentru că vrem să încurajăm cumpărarea de autoturisme electrice, nepoluante. Am gândit sistemul Park&Ride,care reprezintă soluţia pentru descongestionarea traficului în zona centrală și reducerea poluării, program derulat cu supermarket-urile de la intrările în oraș. Turiștii vor putea lăsa mașinile în parcări și vor fi preluaţi de microbuze, așa cum se face în marile orașe ale lumii. Vom elimina risipa din primărie. Vom avea un plan anual de achiziţii care va proiecta necesarul în anul următor. Achiziţiile publice vor fi publice cu adevărat, iar firmele își vor putea planifica afacerile pe un an înainte. Astfel, vom avea și noi timp să informăm și să consultăm brașovenii în legătură cu fiecare proiect pe care îl plănuim la primărie. Vom promova la nivel naţional conceptul „Cumpără de la un brașovean“, dar înainte de toate îl vom implementa bine în judeţ, punând firmele în legătură una cu cealaltă, pentru a cumpăra una de la cealaltă. Astfel, ne vom dezvolta împreună din punct de vedere economic. Iar aliatul meu în această cursă este societatea civilă. Pentru că provin din societatea civilă, am apărat mereu interesele societăţii civile și sper ca brașovenii să voteze unul de-al lor.

Mariana Sebeni, candidat PER la Primăria Brașov, Cod Unic AEP 21160076

Comments

comments

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.