Duhoarea de la Compania Apa

• Despre Compania Apa am tot scris. Subiecte ample despre investițiile făcute de ei, despre salariile angajaților, despre indemnizațiile foarte mari pe care le au cei din consiliul de administrație.

Care investiții, salarii și indemnizații au dus la creșterea prețului apei. Unul dintre cele mai mari prețuri din țară. Iar compania continuă să se dezvolte, sperând să arunce în joc sume de peste 100 de milioane de euro din împrumuturi externe. Desigur, bani care vor fi investiți în continuare în modernizarea și extinderea rețelei. Crește rețeaua, crește consumul, crește și indemnizația. Să tot te învârți pe acolo!

Una din prioritățile Companiei Apa din ultimul timp este îndreptată spre confortul cetățeanului care îi este vecin. Indiferent că este vorba despre vecinul din Bartolomeu care iese cu barca după o ploaie mai mare sau despre vecinul din zona Pieței Dacia. Cu Bartolomeul o vor rezolva ei la un moment dat dar cu vecinul de la Piața Dacia nu știu când. Sau cum. Pentru că cei de la Compania Apa generează acolo probleme. De la simpla parcare pe o zonă aglomerată și până la blocarea circulației pe străzile din jur datorită circulației mașinilor de tonaj mare pe care le au în parcul auto. Mașini mari, camioane care trec zilnic și care creează disconfort.

Unele dintre aceste mașini sunt autovidanjele, cele care operează atunci când au loc blocări sau înfundări ale rețelelor de canalizare. Adică mașinile alea care merg să adune mizeria și rahatul atunci când se înfundă canalizarea. După ce adună firesc merg să fie golite la o stație de epurare. Apoi ar trebui spălate…
În una din zilele trecute am fost la Piața Dacia. Soare, temperatură caniculară, piața plină cu de toate.

Și peste toate astea un roi de muște bine hrănite, cu burta neagră-verzuie, muște „de căcat“. Și o suavă aromă de canal venea dinspre parcul auto al Companiei Apa. Aromă de canal, de fecale, adică de căcat. Spuneau oamenii din zonă că este de la vidanje. Și că situația nu este nouă. În zilele călduroase cei de la blocurile din zonă stau cu geamurile închise datorită mirosului. Am întrebat pe câțiva de la companie dacă se spală mașinile după ce se merge la intervenție și au spus că da. Se spală și sunt și bine închise.  Eu îi cred, dar probabil că le spală acolo, pe platou, că astfel  nu se explică mirosul. Sau poate că pe linia de investiții se află și lansarea unui tip de parfum sub o marcă proprie. Parfumul „CacaCanal“? Pe vremea când s-au inventat parfumurile la franțuji se goleau pe trotuar țucalele. Deschideau ferestrele și aruncau cacaua! Fleoșc și gata! De la miros a apărut parfumul! Numai că de atunci au trecut ceva sute de ani și acum avem canalizare și stații de golire-epurare. Iar noi nu avem nici o vină și nici o pedeapsă de plătit pentru a fi nevoiți ca zi de zi să ne strecurăm cu grijă printre camioanele lor iar în zilele caniculare să stăm cu geamurile închise. Sau?
A, să nu uit: unii dintre șoferii de pe mașinile alea mari au puseuri de nesimțire. Circulă cu tupeul celui care spune – „dă-te bă la o parte că eu sunt mare! Dă cu spatele că mă urc pe tine“. Altul care se ocupă cu împărțitul avizelor de debranșare are un text de vodevil: „dacă nu îți permiți să plătești apa du-te la țară. Cumpăr eu casa, am bani“. Păi are bizonul, că dacă îți bagi nasul prin Revisal (programul care gestionează personalul și salariile) o să observi că majoritatea sunt neamuri. Familii întregi, triburi chiar, lucrează acolo și nu sunt plătiți chiar prost.

Soluția este simplă domnilor de la coco șanelul local. Investiți în una din locațiile voastre de la marginea orașului și mutați acolo parcul auto pentru camioanele din dotare. Așa ar fi normal. Iar pe locurile rămase libere în imensa voastră parcare puteți face un părculeț, poate ceva terenuri de tenis. Poate și o sală de educație și comunicare pentru unii dintre angajații voștri. Orice altceva care va face ca bunul simț să se vadă iar noi să nu mai suportăm nesimțirea unora și ocazional mirosul parfumului „CacaCanal“. Simplu, nu?

Alexandru PETRESCU

Comments

comments

Leave a Reply