Brașov = capitală administrativă a României!

  • România ultimelor trei decenii a cunoscut schimbări fundamentale în toate domeniile vieții social-politice și economice. A spune astăzi că împărțirea teritorial-administrativă a României, existentă din 1968, mai poate fi considerată viabilă, în condițiile în care atât dinamica populației cât mai ales evoluția economică au suferit modificări majore, este cel puțin o eroare de strategie politică dacă nu cumva aduce atingere interesului național

Mai mult, evoluția sensibil asimetrică a celor 4 macroregiuni și respectiv a celor 8 regiuni de dezvoltare, conform modelului de inspirație europeană din 1998, a generat dificultăți autorităților în sensul echilibrării și menținerii unei viziuni integrate la nivelul fluctuației vectorilor socio-economici pe termen mediu și lung.

Ideea departajării capitalei administrative de cel mai dezvoltat oraș al unei țări este perfect aplicabilă, exemple în acest sens fiind state mult mai dezvoltate decât țara noastră: SUA, Brazilia, Africa de Sud, Australia, Canada ori Turcia. Iar pentru că județul, ca unitate teritorial administrativă este deja un model anacronic, transferul întregului aparat administrativ central nu se va putea realiza decât într-un oraș cu suficiente capabilități și facilități care să poată asigura concentrarea și funcționarea optimă a structurilor administrative centrale.

În opinia mea, singurul oraș din România care întrunește condițiile pentru materializarea unei asemenea inițiative este Brașovul. Să vedem care ar fi câteva dintre argumentele în favoarea acestui proiect:

Avantaje pentru Brașov

  1. realizarea marilor obiective de infrastructură
  • aeroport
  • autostradă
  •  modernizare cale ferată

2. construirea unui spital regional

3. modernizarea infrastructurii edilitare (rețele de apă, gaz, canal, telecomunicații)

4. atragerea de investiții masive pentru revigorarea industriei și crearea de noi locuri de muncă

5. maximizarea valorificarii potențialului turistic

6. dezvoltarea sectorului de construcții

7. stimularea sportului și a culturii

8. creșterea valorii proprietaților imobiliare

9. influența pozitivă asupra zonei Bran, cu posibilitatea reală a realizării sistemului de canalizare

10. influența pozitivă asupra zonei Feldioara, pentru realizarea nodului intermodal și eventuala repornire a activitații la Uzina R.

11. creșterea importanței și vizibilității instituțiilor de învățământ și cercetare din Brașov.

Avantaje pentru București:

  •  degrevarea orasului în scopul de a oferi posibilitatea de reabilitare a rețelei de transport și a sistemelor edilitare care sunt uzate fizic și moral dar mai ales subdimensionate pentru cerințele actuale și de viitor Avantaje pentru România
  • poziționarea geografică a capitalei mult mai favorabilă
  • medierea actualei concurențe între București și Cluj
  • îmbunătățirea cadrului necesar pentru dezvoltarea echilibrată a regiunilor țării
  • posibilitatea resetării reale din punct de vedere politic, social și moral a impasului în care ne aflăm.
  • oportunitatea de a beneficia de rezultatul referendumului din 2009 privind reducerea la 300 a numărului de parlamentari. O decizie istorică care poate schimba atât starea națiunii cât și imaginea României în lume.

Gheorghe Gabriel ANTOHE candidat din partea Partidului Mișcarea Populară la Senatul României

Comandat de PMP Brașov. Editat de SC ABC Medianet Galaxy SRL Cod unic AEP 11160002

Comments

comments

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.