Strigoaia Brașovului

• Dacă râcâi un pic sub fardurile frumos colorate și scuturi frizurile politicienilor, dai de mătreață. O mătreață râncedă, puturoasă și dezgustătoare . Descoperi un chip al minciunii, lăcomiei, foamei și țățismului. Un model al mahalalei de care ne dorim să scăpăm dar de care nici nu dorim sau nu putem să ne desprindem.  Un model al politicianului care se „respectă”, care pune mâna și botul la orice furăciune. Foame, circ și pâine. Ăsta este modelul folosit pentru minciuna ce ne înconjoară în fiecare zi. Și aici la Brașov avem acest model. Fără frică, fără să le pese de anchetele DNA, fomiștii din politica locală continuă înșelăciunile.

Mariana Sebeni ne-a fost  pentru scurt timp, fost o colegă de redacție. Mai bine ne lipseam…

Între timp, am râcâit un pic sub fardurile frumos colorate și am descoperit adevărata ei față. Un chip al minciunii, lăcomiei, foamei și țățismului. Asta este Mariana Sebeni, rebrenduită în Mariana Sebeni-Comșa. O fostă jurnalistă care a devenit politician clasic român. Și ca orice politician care se ”respectă”, pune mâna și botul la orice furăciune.

Duduia în cauză este mai presus de personajul Agatha Slătineanu (Strigoaia) interpretat de Magda Barbu în filmul „Misterele Bucureștilor”! După ce a fost candidatul pentru postul de primar la Brașov din partea PER, aceasta a reușit să câștige de două ori: un post de consilier județean pentru ea, un post de consilier local pentru soțul ei, și desigur foarte mulți bani din contractul cu propriul partid. Mai exact, Strigoaia (cerșetoarea nobilă din „Misterele Brașovului”) a păpat banii colegilor de campanie.

Concret, s-a hrănit prin intermediul firmei MS Expert PR. Nu mult. Aproape 30.000 de lei. Alte 10.000 de lei le-a plimbat prin intermediul firmei  Agentia Century Image coordonată de un domn numit Horia Moașa. A reușit să fie persoana care a câștigat cel mai mult din campania electorală pentru alegerile locale. Deși nu a cheltuit nici un ban, a câștigat și bani, și poziții sociale. Mai mult, ca o veritabilă precupeață de mahala, l-a atacat pe cel care i-a finanțat campania, iar pe cea a cărei bani i-a cheltuit pentru a-și face campanie a numit-o, simplu și murdar, curvă.

Mulță lume se întreabă care este rolul acestui articol. E simplu. Noi dorim să arătăm adevărata față a Strigoaiei, ființă lacomă și vicleană ca mulți alți politicieni de mică anvergură. Dăm jos fardul și vedem adevărata față. Mai mult, situația se înscrie în schemele de deturnare a banilor publici.

Să începem din „momentul zero”. Adică din momentul în care doamna a decis să completeze echipa de candidați a Partidului Ecologist la Brașov, pe atunci condusă de Ionel Goidescu. La acel moment, doamna respectivă colabora și la ziarul noastru. Când a decis să devină candidat,  am suspendat colaborarea și nu am mai preluat articole semnate de ea. Normal, logic și moral, spunem noi. Deranjant pentru ea, dacă ținem cont de faptul că a obiectat la această decizie.

Bun, Mariana Sebeni intră în campania electorală, la sfârșitul căreia PER Brașov obține trei posturi de consilier județean și două posturi de consilier local. Și începe țircusul care ne ridică primul semn de întrebare. În urma unor jocuri de culise, Ionel Goidescu este exclus din partid. Conducerea centrală a partidului justifică decizia prin declarația că Goidescu nu respectă deciziile partidului. Iar Ionel Goidescu declară că a fost înlăturat pentru că a refuzat să se subordoneze și să colaboreze cu primarul George Scripcaru pentru a asigura majoritatea în consiliul local. În prezent este pe rolul instanței o acțiune inițiată de Ionel Goidescu pentru anularea deciziei partidului. De remarcat este graba cu care a fost înlăturat acesta și înlocuit cu domnul Cătălin Nămăescu, un domn care s-a grăbit și el tare să semneze decizii de partid înainte de îndeplinirea procedurilor legale. În fapt, acțiuni de natură penală. Iar acuzele lui Ionel Goidescu se confirmă: Sebeni și Comșa s-au subordonat lui Scripcaru și au asigurat majoritatea!

Să revenim la Mariana Sebeni Comșa. Deși a fost puternic susținută de Goidescu , la ședința de investire a consilierilor județeni, după ce deja soțul ei fusese investit consilier local, aceasta ”a întors-o ca la Ploiești”. Goidescu a ajuns indezirabil, partidul are dreptate, Goidescu nu a făcut nimic.  Eu am cheltuit o grămadă de bani și Goidescu vrea să beneficieze. Iar aia care trăiește cu Goidescu este o… . Cam asta declara Mariana Sebeni Comșa.

Și așa a apărut primul semn de întrebare! Ce a făcut-o pe Sebeni să întoarcă roata? Mirajul postului de consilier județean pentru ea și de consilier local pentru soțul ei – Marius Comșa? Banii? Posibile contracte profitabile? Vom vedea.

Săptămâna trecută a apărut pe site-ul transilvania365.ro, sub semnătura redactorului-șef Cristi Florea, un articol care prezenta sumele cheltuite de PER Brașov în campania locală. Surpriză! Soții Comșa au contribuit cu ZERO lei. Iar Goidescu era cap de listă, cu cea mai mare sumă cotizată. M-am gândit că așa a fost înțelegerea, că este treaba lor internă. Dar de ce a mai declarat Sebeni Comșa că a cheltuit o căciulă de bani pentru candidatura la primărie care s-a terminat cu un scor fabulous – 1,6 % ?

 

Și m-am decis să cercetez. Așa am ajuns la firma MS Expert PR, care ne-a oferit la rândul ei mari surprize! Conform datelor oficiale, extrase ieri, firma aparține chiar distinsei doamne Mariana Sebeni-Comșa, în proporție de 95, iar administratorul firmei este chiar doamna Mariana Sebeni-Comșa.

Pentru siguranță am verificat și adresa la care este înregistrată firma. Și pentru că ne-am obișnuit cu surprizele, ați ghicit! Aparține aceleiași doamne Mariana Sebeni-Comșa.

This slideshow requires JavaScript.

Și se naște altă întrebare: este legal ca un candidat să producă materiale electorale folosind propria sa firmă? Nu este și asta tot regie proprie? La această întrebare așteptăm răspunsul de la Autoritatea Electorală Permanentă.

Să revenim la PROBLEMA MORALITĂȚII! Respectiva doamnă care se comportă de fapt ca o precupeață obraznică nu se sfiește să afișeze public că este chiar propietara acestei firme. Se laudă chiar cu o vastă experiență, dar din datele oficiale agenția este doar o chioșcăreală de scara blocului care timp de patru ani a activat sporadic. Dar, na, lauda și poleiala iau ochiul.

This slideshow requires JavaScript.

Să vorbim despre bani. Pentru că legea are prevederi clare, fostul președinte PER Brașov, Ionel Goidescu, emite o hotărâre prin care se stabilesc sumele alocate pentru campania electorală. Hotărâre din care reiese că pentru Afișe electorale se alocă suma de 9.120 lei, iar pentru broșuri, pliante etc, suma de 33.795,70 lei. Adică sumele care ne interesează pe noi.

După această decizie absolut legală, fata noastră se apucă de treabă. Adică, de absorbit banii colegilor candidați. Conform unui desfășurător pe care îl avem și noi, numita Mariana Sebeni-Comșa a efectuat materialele de campanie pentru colegii ei în marea lor majoritate. Totul în cuantum de 27.002 lei. O sumă frumușică încasată mascat prin intermediul firmei MS Expert PR, repetăm, firmă a numitei Sebeni. Un alt aspect interesant este faptul că atât contractul  cu PER Brașov cât și facturile sunt semnate de un director de vânzări. Pe care noi l-am verificat în REVISAL unde, ce credeți, acesta nu apare!… Iar semnăturile de pe facturi sunt diferite, în marea lor majoritate purtând semnătura cui? Hai, că ați ghicit!

Pentru o simplă exemplificare vă prezentăm factura pentru materialele executate pentru Ionel Spinean de la Ghimbav. Desigur, avem toate facturile emise de firma doamnei către PER Brașov. Ar mai fi o întrebare referitoare la domnul Spinean: sub ce formă ați pus la dispoziție spațiul din cartierul Noua care a fost sediu de campanie declarat al candidatei Sebeni? Sau poate ne răspunde tot Autoritatea Electorală.

This slideshow requires JavaScript.

Este bună afacerea, candidezi, devii consilier și iei și banul!

Haideți să vedem cum s-au făcut materialele de campanie pentru primăreasa Sebeni, și pe ce bani. Surse din interiorul partidului ne-au declara că banii depuși de candidata Adina Donosă, în cuantum de 10.000 de lei, au fost folosiți de Sebeni. Mai exact, pentru candidata Donosă nu s-a executat nici un material de propaganda, iar sursele spun că banii au fost deturnați de Sebeni pentru propria imagine. Aceasta a contractat cu Agentia Century Image coordonată de domnul Horia Moașa pentru execuția de materiale pentru propria imagine. Conform datelor aflate în posesia PER Brașov, suma decontată a fost în cuantum de 9.410,70 lei, adică aproape tot din cei 10.000 de lei depuși de doamna Adina Donosă. UPS! Aici intervine situația hilară! În goana după încasat, Strigoaia noastră nu a mai așteptat avizul de la Autoritatea Electorală și a folosit banii! Fapt care a dus la ”tăierea” sumei de 8.000 de lei, bani care nu se returnează. Așa că Adina Donosă a pierdut banii, iar doamna S. a stabilit și declarat că doamna Donosă este o c…ă!. Pentru probarea afirmației mele, puteți urmări acest articol pe site unde veți găsi un link către înregistrarea respectivă!

Revenind la Agentia Century Image, declarăm că în urma investigației am constatat că firma este de bună credință și sunt buni profesioniști. Dar a ridicat alt semn de întrebare: de ce a declarat telefonic domnul Horia Moașa – patronul Agenției- că a efectuat producția materialelor de propaganda pentru Mariana Sebeni-Comșa, iar pe afișul primăresei apare la observații că este executat de firma MS Expert PR. Adică, fix în regie proprie? Eroare sau ilegalitate?

La finalul acestui prim articol, ne punem în mod firesc o serie de întrebări: doamna Mariana Sebeni- Comșa este Strigoaia ecologiștilor brașoveni? Este PER-ul din Brașov doar o interfață a primarului George Scripcaru? Are ea legătură cu faptul că, după decontarea sumelor cheltuite de către PER Brașov, decontare făcută de către AEP, au fost reținuți la București 20% din bani pe  motiv că trebuie susținută activitatea de la nivel central? Sursele din interior PER Brașov așa spun. Și transferul bancar spune așa. Noi cercetăm în continuare. Și așteptăm răspunsurile oficiale de la Autoritarea Electorală.

Tot despre acțiunile distinsei doamne Mariana Sebeni-Comșa vom face vorbire în următorul număr al ediției tipărite. De data asta în calitate de consilier județen și membru al Comisiei nr.7. Unde activează alături de alte persoane publice precum Andrei Iluna Kadas și Gabriela Brebeanu. Ca membru al respectivei comisii s-a făcut remarcată prin atacuri virulente la adresa directorului de la spitalul TBC, Laura Ioana Bratosin și la adresa conducerii de la Brădet. După ce a ieșit la atac și a cerut schimbarea acesteia, a doua zi i-a transmis un mesaj prin care cerea subtil (trafic de influență) angajarea unui prieten. Pentru că a fost refuzată, a trecut iar la atac.  Păcat, doamnă Bratosin! Trebuie să ieșiți public și să arătați încercarea de intimidare. În materie de trafic de influență, niciodată nu e prea târziu!

Apoi nu vom uita nici incidentul Brădet. Și nici încercările de convingere a unor primari să facă contracte la care se pricepe Strigoaia.

Dar, toate la timpul lor, pas cu pas, cum spune un clasic în viață.

No, nu-i așa că e frumos în politică? Trăiască DNA!

Alexandru PETRESCU

Comments

comments

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.