Saptămânal pe hârtie, zilnic pe internet

Există suspiciuni că în Consiliul Judeţean se comit ilegalităţi

În urma scandalului creat la nivelul Consiliului Judeţean Braşov, din cauza şedinţelor „de îndată” convocate zilele trecute de preşedintele CJ Adrian Veştea, una boicotată de consilierii PSD şi PER prin părăsirea sălii de şedinţă, deputatul social-democrat Mihai Popa a adus, astăzi, în conferinţa de presă de la sediul pardidului, precizări cu privire la modul în care se desfăşoară, conform legii, astfel de şedinţe.

De fapt, doresc să lămuresc câteva aspecte legate de activitatea CJ şi modul defectuos în care şi-o desfășoară. Luna ianuarie a fost una în care, la inițiativa președintelui CJ, au fost convocate trei ședințe de plen de îndată. Este o încălcare a legii. Lipsa de experiență juridică și de calificare în domeniu poate să ducă la anularea unor hotărâri, dacă se iau în aceste condiţii.

Ședinţele CJ sunt de trei tipuri: ordinare, extraordinare şi de îndată.

Şedinţele ordinare sunt cele care se ţin lunar, au rolul de desfăşurare în condiţii absolut normale al timpului, al studiului, ş.a.m.d., a activităţii prin care se ating obiectivele. Când discutăm de ședințe extraordinare și de îndată, condițiile legale sunt imperative şi trebuie respectate. Articolul 94 din Legea 215 prevede faptul că întrunirea CJ se poate face și în ședințe extraordinare, la cererea președintelui, sau a unei treimi din consilieri, în cazuri excepționale, care necesită adoptarea de măsuri imediate pentru prevenirea, limitarea sau înlăturarea urmărilor calamităţilor, catastrofelor, incendiilor, epidemiilor sau epizootiilor, precum şi pentru apărarea ordinii şi liniştii publice. E un text imperativ, de strictă interpretare. Acestea sunt condiţiile în care se poate convoca o şedinţă extraordinară. Din acest moment vom folosi textul legal, pentru că vrem să folosim doar această modalitate de a înlătura abuzurile”.

În cazul şedinţelor de îndată, a continuat sursa citată, la aliniatul (4) este precizat că se convoacă doar „în caz de forţă majoră şi de maximă urgenţă pentru rezolvarea intereselor locuitorilor judeţului”.

„Nu era forţă majoră!”

Vorbim de condiţii cumulative şi imperative. Forța majoră este definită de lege. Atât Codul Civil, cel Penal, dar şi Legea 215 definesc forţa majoră ca acele cazuri imprevizibile, de maximă urgenţă, care exced oricărei voinţe personale, deci este în afara limitelor şi puterilor oricărui individ. Ce s-a întâmplat în această săptămână? S-a convocat o ședință de îndată, cu ordine de zi care nu are legătură cu ceea ce era prevederile imperative legale cu privire la cazurile de forţă majoră. Pe această ordine de zi s-a adăugat și o rubrică de Diverse, în afara oricărui cadru legal putem vorbi deja chiar de abuz în serviciu. Deocamdată tragem un semnal de alarmă, dar dacă se va mai proceda de această manieră, vom sesiza autorităților încălcarea legii. La Diverse se trece, tot excedând cadrul legal, alegerea unui decident din executivul CJ, alegerea vicepreşedintelui. Se acţionează cu intenţie în spiritul încălcării legii. Infracțiunea în care se poate încadra această faptă este abuzul în serviciu”.

Președintele CJ Braşov a mascat niște interese politice și a încercat să forțeze alegerea vicepreședintelui CJ, fără absolut nici o justificare, fără nici o consultare. Convocarea ședinței CJ ar fi trebuit să se facă, potrivit legii, cu cinci zile înainte, așa că este posibil să aibă loc o altă ilegalitate.

Mihai POPA

Abonează-te la newsletter
Sign up here to get the latest news, updates and special offers delivered directly to your inbox.
You can unsubscribe at any time
Comentarii
Loading...