Saptămânal pe hârtie, zilnic pe internet

Amatorismul ucide

Amatorism: diletantism, neprofesionalism, neprofesionism (dicționarul de sinonime, 2002). Practicarea unui sport, sau a unei arte, unui hobby, ca amator, este un drept al fiecaruia și ne dă nouă, oamenilor, acele momente care ne reîncarcă bateriile, ne bucură sufletele și uneori ne deschide uși către lumi pe care nici nu le bănuiam.

Când, însă, își face loc în administrația publică, AMATORISMUL UCIDE! Ucide speranțele de mai bine, ucide liniștea celui atins de efectele lui, ucide inițiativa celor dornici să facă lucruri, dar cel mai grav – UCIDE OAMENI! Pe unii îi ucide la propriu, prin mașinile care, lună de lună, iau pietoni de pe trecerile de pietoni prost organizate și îi omoară, prin garniturile de tren care, an de an, omoara câte 3 – 4 – 5 oameni care încearcă să traverseze liniile de tren dintre cartierul Astra și Craiter, sau dintre Astra și cimitirele aflate de partea cealalaltă a căii ferate. Pe alții îi ucide, slava domnului, doar potențial, deocamdată – ce credeți că s-ar întampla cu un turist accidentat grav pe pârtiile din Poiana Brașov, în zilele în care traficul se blochează pe drumul lung de 12 km dintre oraș și stațiune?

Pentru a nu complica discuția o să mă opresc doar la aceste câteva exemple, deși ele pot continua pe pagini și pagini întregi. În situațiile acestea m-am referit exclusiv la realități, sau la realități potențiale (în cel de-al doilea exemplu) care există de ani și ani de zile. De ani și ani de zile mor oamenii pe trecerile de pietoni în Brașov. Tot de ani și ani de zile mor călcați de tren în zona Astra, sau Astra / Craiter. La fel, de ani și ani și ani de zile există blocajele de pe drumul de Poiană. Cât timp este necesar pentru a remedia aceste lucruri? În cât timp s-ar putea proiecta o pasarelă pietonală, măcar, peste calea ferată? În cât timp s-ar putea reproiecta intersecțiile și trecerile de pietoni în așa fel încât să diminuăm riscul de a fi spulberați când le traversăm? De cât timp este nevoie pentru a face o parcare decentă (supraetajată) în Poiana Brașov? Căci, iată! Nici măcar construcția aceea absolut inutilă din Poiana Mică nu suntem în stare să o terminăm! De ce?

Pentru că cei ce ne conduc sunt doar niște AMATORI. Nu le pot zice diletanți, pentru că acest cuvânt se potrivește cuiva care este la începutul activității, un diletant poate depăși stadiul de amator. Ai noștri sunt de ani de zile la comanda orașului, deci nu pot fi decât neprofesioniști. În același timp în care aceste lucruri simple, care ar salva viețile unor oameni nevinovați, nu se fac, Brașovul plătește penalități de sute de mii de euro către Bepco și încheie anul 2016 cu un excedent (bani pe care îi avea, dar nu i-a cheltuit) în valoare de 50 milioane de euro!!! Câte pasarele se puteau face cu doar o fracție din banii aceștia? Cât ar fi costat o parcare supraetajată (sau subterană) în Poiană? Cât ar fi costat să iluminăm trecerile de pietoni?

Serban ȘOVĂIALĂ, consilier local independent

Abonează-te la newsletter
Sign up here to get the latest news, updates and special offers delivered directly to your inbox.
You can unsubscribe at any time
Comentarii
Loading...