Site icon Gazeta Brașovului

A fost trimis ordinul administrativ de începere a lucrărilor pentru Aeroportul Brașov

    „În această vară continuăm lucrările la obiectele care intră în alcătuirea infrastructurii

Aeroportului Internaţional Braşov. Faptul că de construirea acestor componente se ocupă

aceeaşi asociere de firme care a realizat Terminalul de pasageri, respectând întru totul

prevederile contractuale şi executând lucrările în parametrii calitativi pe care i-am solicitat,

ne conferă certitudinea că şi cele şapte obiecte vor fi gata în termenul prevăzut şi la

standardele impuse din punct de vedere calitativ în caietul de sarcini. Astfel, sunt întrunite

toate condiţiile, astfel încât în perioada următoare să se lucreze într-un ritm susţinut pe

amplasamentul de la Ghimbav şi să putem termina cea mai mare parte a lucrărilor până la

sfârşitul anului 2021”, a spus preşedintele Consiliului Judeţean, Adrian-Ioan Veştea.

 

Consiliul Judeţean Braşov a transmis marţi, 6 iulie, asocierii SC BOG’ART SRL – SC UTI FACILITY MANAGEMENT SA, ordinul administrativ de începere a lucrărilor şi convocarea

pentru predarea amplasamentului aferent contractului pentru realizarea obiectivului

„Aeroportul Internațional Brașov-Ghimbav Etapa a III-a, Proiectare și execuție lucrări de

construcții și instalații pentru 9 obiecte (Rest de executat)”.

 

Astfel, în perioada imediat următoare va fi reluată construcţia componentelor infrastructurii

aeroportuare, urmând să realizeze clădirea energetică, remiza PSI, posturile de control

acces, gospodăria de apă, parcarea auto și drumul de acces terminal – DJ 103 C, drumurile

tehnologice interioare şi rețelele interioare în cadrul Aeroportului.

 

Contractul de lucrări adjudecat de Asocierea SC BOG’ART SRL (lider de asociere) – SC UTI FACILITY MANAGEMENT SA (asociat), a fost semnat în data de 9 iunie 2021 de către

conducerea Consiliului Judeţean Braşov. Valoarea totală a contractului este de

37.157.426,78 lei (cu TVA), iar termenul de finalizare a lucrărilor este de şase luni.

 

După data semnării contractului, conform prevederilor legale, antreprenorul a avut obligaţia constituirii garanţiei de bună execuţie, în termen de 5 (cinci) zile lucrătoare, obligativitate ce a fost respectată. Totodată, având în vedere că, pe întreg amplasamentul aeroportului suntîn derulare mai multe contracte de lucrări (îndiguirea Beselcinului, lucrările la sistemul de protecție perimetrală pentru aeroport, lucrările de balizare a stâlpilor) a fost necesară convocarea mai multor întâlniri de lucru cu reprezentanţii constructorilor în vederea

coroborării accesului pe şantier a echipelor de muncitori şi a armonizării graficelor de

execuţie a lucrărilor.

 

A fost impetuos necesar ca predarea-primirea amplasamentului către constructorul SC BOG’ART SRL să se desfăşoare fără probleme, astfel încât lucrările de execuţie să poate fi demarate imediat în ziua următoare acestui demers, în condiţiile în care de ducerea la bun sfârşit şi în termenul stabilit a acestui contract depinde recepţia lucrărilor atât la Terminalul de pasageri, cât şi la instalaţia de balizaj.

 

Amintim faptul că realizarea componentelor aeroportuare amintite mai sus a făcut obiectul unui contract adjudecat în ianuarie 2019, de către firma Construcții SA Sibiu. Având în vedere că acest constructor nu și-a îndeplinit obligațiile asumate, realizând doar 12% din

totalul lucrărilor, în octombrie 2020 administrația județeană a reziliat constractul și a reluat

procedurile de achiziție, care au fost adjudecate de asocierea SC BOG’ART SRL – SC UTI

FACILITY MANAGEMENT SA.

 

#gazetabrasovului

gazetabrasovului.ro

 

Exit mobile version