Discounturile care în cazul flotelor se apropiau de 20% au ajuns la valori simbolice de 3-4% iar schimbarea de generaţie a unui model poate aduce un preţ nou chiar şi cu 5.000 de euro mai mare, explică dealerii de pe piaţa locală în condiţiile în care termenele de livrare sunt de 6-8 luni pentru maşinile comandate, iar pe stoc se găsesc tot mai greu.
„Preţurile automobilelor au înregistrat o creştere mai mare ca într-un an obişnuit. S-au scumpit componentele, s-a scumpit materia primă, în timp ce producţia efectivă a scăzut. De obicei vedeam an de an scumpiri de 2-3%, însă în 2021 am avut o scumpire medie de 8-9% deoarece şi fabricile auto vând mai scump. Termenele de livrare acum sunt mai clare decât erau în 2021 şi putem spune de la început că durează de la 4 la 8 luni livrarea“, explică un dealer auto din Capitală.
De partea cealaltă, în cazul flotelor situaţia este mai critică. Pe de-o parte livrările întârziate determină companiile să prelungească contractele actuale – ceea ce înseamnă mai puţine maşini pe piaţa de second-hand, sau le forţează să apeleze la firme de rent-a-car – soluţie identificată şi de firmele de leasing operaţional, dar la care apelau doar în anumite condiţii şi pe o perioadă scurtă. În plus, surse din piaţa de leasing operaţional spun că discounturile pentru flote, care ajungeau şi spre 20% în perioada de dinainte de 2021.
„Acum dealerii acordă discounturi de flotă de circa 4-6%, faţă de 18% înainte de criza microcipurilor. Spre exemplu cine avea un buget pentru o maşină de clasă medie acum trei ani, acum îşi va permite cu aceeaşi bani să contracteze doar un model compact“, a explicat executivul dintr-o companie de leasing operaţional.
sursa: Ziarul Financiar