“Metaversul este în același timp un spațiu social în mediul online în care jocurile, muzica, filmele și animațiile se intersectează”, a declarat directorul executiv al Sony, Kenichiro Yoshida, în cadrul unei declarații de presă cu privire la strategia companiei pe viitor. Yoshida a precizat că unul dintre cele mai populare jocuri online ale platformei Epic Games, Fortnite, ar putea deveni acest “spațiu social din mediul online”.
Sony și-a ajustat abordarea și politicile companiei în 2018, când a permis utilizatorilor tuturor platformelor online, precum sisteme desktop sau console, să poată juca în același timp jocul celor de la Epic Games.
Sony este unul dintre vechii lideri de piață în industria jocurilor video și și-a menținut poziția în top odată cu lansarea consolei Playstation 5, în luna noiembrie 2021. Cu toate acestea, analiștii susțin că riscul prezentat de dezvoltarea interacțiunilor online, în special în jocuri, dintre utilizatorii mai multor platforme diferite și, totodată, apariția cât mai multor jocuri video bazate pe cloud pot reduce influența platformelor gigantului tehnologic.
“PlayStation a jucat un rol uriaș în revoluția jocurilor video, care alimentează dezvoltarea metaversului ca un nou mediu de divertisment”, a declarat Tim Sweeney, directorul executiv al Epic Games, pe Twitter.
Jocurile video ale Sony, muzica și filmele au însumat două treimi din veniturile operaționale în ultimul an, subliniind astfel transformarea grupului tehnologic din producător de electronice de larg consum într-o platformă de divertisment gata de adoptarea metaversului.
Proiectul Metaverse, anunțat public de Mark Zuckerberg la jumătatea acestui an, reprezintă un concept nou de socializare, care implică folosirea realității virtuale în interacțiunea dintre oameni, iar nu mesaje scrise, poze, sau înregistrări video, așa cum funcționează platformele actuale.