Inflația, blocajele pe lanțul de aprovizionare, creșterea cazurilor de coronavirus în unele țări și o penurie continuă de cipuri sunt doar câteva dintre problemele care afectează industria auto din regiune, care a înregistrat acum 12 luni consecutive de scădere.
Europa a înregistrat în iunie cel mai mic număr de mașini noi de pasageri înmatriculate după anul 1996. S-au vândut circa 900 de mii de vehicule, iar unii producători au înregistrat scăderii a vânzărilor de aproape 50%, potrivit datelor publicate vineri de asociația auto europeană și preluate de Reuters.
Principalii producători de automobile, de la BMW la Stellantis, au raportat în ultimele săptămâni o scădere a vânzărilor la nivel global, înaintea publicării rezultatelor din al doilea trimestru. Toate cele patru piețe majore ale Uniunii Europene au raportat o scădere a înmatriculărilor de mașini. Germania a înregistrat cea mai puternică scădere în iunie (-18,1%), urmată de Italia (-15,0%) și Franța (-14,2%). Spania, pe de altă parte, a înregistrat o scădere mai modestă (-7,8%).
În iunie, grupul Volkswagen a fost cel mai afectat producător de automobile, cu vânzări cu aproape un sfert mai mici decât în aceeași lună a anului trecut. Dar pentru prima jumătate a anului, Stellantis a înregistrat cea mai mare scădere de până acum, de 21,1%.
Printre producătorii mai mici, înmatriculări de mașini Volvo noi au scăzut cu 47,9% în iunie și cu 28,5% în prima jumătate a anului, în timp ce Jaguar Land Group a înregistrat o scădere mai mică în iunie, de 13,2%.
În prima jumătate a anului 2022, înmatriculările de mașini noi în UE s-au redus cu 14,0% față de un an mai devreme, totalizând aproximativ 4,6 milioane de unități. Toate piețele majore din regiune au înregistrat scăderi de două cifre: Italia (-22,7%), Franța (-16,3%), Germania (-11,0%) și Spania (-10,7%).