Site icon Gazeta Brașovului

79 de proiecte depuse pentru finanțare la Primărie, prin Ghidul cultural

 

Luni, 20 martie, a fost termenul limită până la care operatorii culturali au putut depune solicitări de finanțare nerambursabilă prin Ghidul de finanțare aprobat de Consiliul Local. În acest an au fost depuse 79 de proiecte culturale, cu 26 mai multe decât anul trecut. În următoarele zile, până în data de 3 aprilie, se derulează etapa 1 de evaluare: verificarea conformității administrative, respectiv a eligibilității cererilor de finanțare, care include și etapa de clarificări și completări ale documentelor atașate cererii de finanțare nerambursabilă.

„Numărul foarte mare de proiecte depuse și suma alocată în acest an sunt o dovadă a faptului că, în domeniul cultural, primăria a ales calea corectă. Am văzut anul trecut ce a însemnat pentru Brașov alocarea unei sume relevante, de 5 milioane de lei, cu care am reușit să finanțăm 50 de proiecte culturale: ne-am putut bucura de un oraș plin de evenimente pentru toate gusturile. Anul acesta, având în vedere interesul generat de programul de finanțare al primăriei, suma alocată și faptul că am început procedura de selecție mai devreme, cu siguranță brașovenii și turiștii vor avea parte de și mai multe evenimente, iar viața culturală a orașului nostru va fi efervescentă”, au declarat autoritățile.

Cele 79 de proiecte depuse acoperă toate cele 11 categorii de arii tematice: arte vizuale; muzică; teatru; dans; artă digitală și noile media; educație prin cultură; patrimoniu cultural material; patrimoniu imaterial; promovarea culturii scrise; intervenție culturală; proiecte mari cu caracter repetitiv.

După etapa de evaluare a eligibilității proiectelor, care se va încheia prin publicarea, în 4 aprilie, a listei proiectelor admise, se va desfășura etapa de analiză, evaluare și selecție a cererilor de finanțare de către Comisia de selecție și stabilirea proiectelor care vor primi finanțare, în funcție de punctajele obținute.

Evaluarea și selecția proiectelor declarate eligibile se va face având la bază mai multe criterii, între care:

 

Proiectele vor fi evaluate de o comisie formată din:

– 3 consilieri locali, reprezentanți ai tuturor formațiunilor politice cu drept de vot, din cadrul comisiei de specialitate nr. 4 a Consiliului Local;

– 4 specialiști, cu drept de vot, selectați de către Comisia pentru activități științifice, social – culturale, muncă, familie, educative, sportive, agrement, tineret, religie, învățământ, sănătate și protecție socială a Consiliului Local, în baza unor CV-uri transmise către această Comisie de specialitate, conform modelului solicitat de Administrația Fondului Cultural Național, din care să rezulte vechimea minimă de 3 ani în domeniul culturii sau, după caz, cel puțin 2 ani în managementul și/sau evaluarea proiectelor culturale.

 

Conform ghidului de finanțare, pentru a da posibilitatea tuturor operatorilor culturali să organizeze evenimente în municipiul Brașov, inclusiv celor mai mici sau debutanți, dar și pentru a continua proiectele culturale cu tradiție, și în acest an, finanțările se acordă pe trei categorii:

  1. Proiecte finanțate cu o sumă de până la 70.000 lei – valoare minimă cofinanțare 10%;
  2. Proiecte finanțate cu o sumă între 70.001 – 150.000 lei – valoare minimă cofinanțare 20%;
  3. Proiecte finanțate cu o sumă între 150.001 – 250.000 lei – valoare minimă cofinanțare 25%.

 

#GazetaBrasovului

Exit mobile version