Aici regăsiți declarațiile de avere și declarațiile de interese ale consilierului local Sima Aurel:
https://primaria-feldioara.ro/?s=Sima
Aici găsiți componența Consiliului Local Feldioara :
https://bv.prefectura.mai.gov.ro/wp-content/uploads/sites/27/2020/10/Feldioara.pdf
Interesant este faptul că nici primarul comunei Feldioara și nici A.N.I. nu au sesizat acest aspect în cei 5 ani de când consilierul local taie și spânzură prin bugetul comunei. Acest lucru, nu face decât să ridice mari semne de întrebare. Oare o fi un sat/comună fără câini în care fiecare face ce îl taie capul și în care legea se aplică facultativ?!?
Dar să vedem cine este acest BARON local și cu ce se mai ocupă.
Sima Aurel în vârstă de 56 de ani, este născut la Întorsura Buzăului, are domiciliul în Feldioara, este căsătorit cu Sima Anca și are doi copii.
Sima Aurel deține trei societăți comerciale în care este asociat chiar cu membrii familiei, după cum urmează:
Prima, R-Logic SRL – CUI 17851885, J08/1957/2005 cu sediul în Feldioara, Str. Brașovului, nr. 18, județ Brașov, Str. Brașovului, nr. 18. CAEN principal: 4931-Transporturi urbane, suburbane şi metropolitane de călători.
Asociați: Sima Aurel 50% si Sima Anca (soție) 50% în calitate de administratori din anul 2007.
În dreptul acestei companii au răsărit 3 contracte publice:
LICEUL PETRU RAREȘ – Feldioara – Contract încheiat la data: 15 noiembrie 2019
LICEUL PETRU RAREȘ– Feldioara – Contract încheiat la data: 05 decembrie 2019
LICEUL PETRU RAREȘ– Feldioara – Contract încheiat la data: 28 ianuarie 2020
Liceul Petru Rareș este în subordinea Primăriei Feldioara!
Hopppa!!!! Păi se pare că avem de a face cu niște incompatibilități! Bună ziua ANI ! Bună ziua domnul primar Sorin Taus! Ați fost sau sunteți cumva în concediu prenatal de nu v-ați sesizat?
A doua societate este Clinica Rapid Auto SRL – CUI 40932720, J/08/1346/2019 cu sediul în Feldioara, Str. Brașovului, nr. 18, județ Brașov, STR. Brașovului, nr. 18, CAMERA 2. CAEN principal declarat: 4520 – Întreținerea şi repararea autovehiculelor.
Asociat: Sima Aurel 50% și Sima Aurelian (fiu) 50% în calitate de administratori din 2019.
În dreptul acestei companii au răsărit 66 de contracte publice:
La asta nu vă gândeați ! Oare cum putem numi un astfel de consilier local?
Analfabet funcțional? Nesimțit? Hoț? Inconștient? Penal? Șmecher?
Regăsiți mai jos o parte din cele 66 de contracte publice încheiate ILEGAL de către
Sima Aurel. Contracte încheiate cu propria societate în care este administrator în timp ce este și ales local in funcția de consilier local la Primăria Feldioara de unde își însușește contracte publice ILEGAL așa cum prevede și Codul Administrativ și Legea nr.161/2003.
COMUNA FELDIOARA (PRIMARIA COMUNEI FELDIOARA) – Contract achiziție directa din data de : 26 martie 2021
ATENTIE ! – Școlile au fost închise în Starea de URGENȚĂ! Pandemie începând din 11 martie 2020 – merita de verificat acest aspect!
LICEUL PETRU RAREȘ Feldioara– Contract achiziție directa din data de : 10 aprilie 2020
LICEUL PETRU RAREȘ Feldioara– Contract achiziție directa din data de : 05 mai 2020
LICEUL PETRU RAREȘ Feldioara – Contract achiziție directa din data de : 15 iulie 2020
LICEUL PETRU RAREȘ Feldioara – Contract achiziție directa din data de : 19 august 2020
LICEUL PETRU RAREȘ Feldioara – Contract achiziție directa din data de : 27 octombrie 2020
LICEUL PETRU RAREȘ Feldioara02 – Contract achiziție directa din data de : decembrie 2020
LICEUL PETRU RAREȘ Feldioara– Contract achiziție directa din data de : 13 ianuarie 2021
LICEUL PETRU RAREȘ Feldioara – Contract achiziție directa din data de : 12 aprilie 2021
LICEUL PETRU RAREȘ Feldioara – Contract achiziție directa din data de : 21 aprilie 2021
LICEUL PETRU RAREȘ Feldioara – Contract achiziție directa din data de : 12 mai 2021
LICEUL PETRU RAREȘ Feldioara – Contract achiziție directa din data de : 10 iunie 2021
LICEUL PETRU RAREȘ Feldioara– Contract achiziție directa din data de : 29 octombrie 2021
LICEUL PETRU RAREȘ Feldioara – Contract achiziție directa din data de : 09 ianuarie 2022
LICEUL PETRU RAREȘ Feldioara – Contract achiziție directa din data de : 07 februarie 2022
Alte contracte publice au fost încheiate cu Scoala Bölöni Farkas Belin și U.M.01545 Apața.
A treia societate în care este acționar: Sira Bus Logic SRL, CUI 41836977, J/08/3283/2019, cu sediul în Feldioara, Str. Brașovului,
nr. 18, etaj 1, județ Brașov,Str. Brașovului, nr. 18, ET. 1, CAM. 3 , CAEN principal declarat: 4931
Transporturi urbane, suburbane şi metropolitane de călători.
Asociați: Sima Aurel 50% și Sima Raluca (fiica) 50% și calitatea de administrator.
Fară contracte publice.
Pe această cale, îl întrebăm pe domnul Sima Aurel dacă își amintește momentul în care a fost mandatat în funcția de consilier local și a jurat cu mânuța pe Biblie? Oare este analfabet funcțional și nu a înțeles cum este cu LEGEA? Sau a avut o sincopă de moment și a uitat.
Conform Legii nr.161/2003, articolul 90, consilierii județeni si consilierii locali care au funcție de președinte, vicepreședinte, director general , director, manager, administrator ( cazul de față), membru al consiliului de administrație sau cenzor ori alte funcții de conducere, precum și calitatea de acționar sau asociat la societățile comerciale cu capital privat sau cu capital majoritar de stat ori cu capital al unei unități administrative-teritoriale nu pot încheia contracte comerciale de prestări de servicii, de executare de lucrări, de furnizare de produse sau contracte de asociere cu autoritățile administrației publice locale din care fac parte, cu instituțiile sau regiile autonome de interes local aflate in subordinea ori sub autoritatea consiliului local sau județean respective ori cu societățile comerciale înființate de consiliile locale sau consiliile județene respective.
Aceleași prevederi se aplică și în cazul în care funcțiile sau calitățile respective sunt deținute de soțul/soția sau rudele de gradul I ale alesului local.
Dacă consilierul local este într-o situație de incompatibilitate prin faptul că firma în conducerea căreia participă, încheie contracte cu instituții la nivel local – cum avem în cazul de față, mandatul încetează de la data încheierii contractelor, în mod similar, prin ordin de prefect.
Codul administrativ Art.204 – Incetarea mandatului de consilier local și de consilier județean, aliniat 2.
Legii 176/2010 cu modificările și completările ulterioare a unei stări de incompatibilitate.
În cazul consilierilor cu contract individual de muncă în aparatul propriu al consiliului local sau la regiile autonome sub autoritatea consiliului sau la societățile înființate de consiliul local, încălcarea regimului incompatibilităților atrage încetarea de drept a raporturilor de muncă.
Încălcarea dispozițiilor de mai sus atrage după sine încetarea de drept a mandatului de ales local de la data încheierii contractului!
Astfel, atât secretarul UAT cât și ANI trebuie sa demareze procedurile de control conform legilor in vigoare. Bine, asta dacă nu cumva au „orbul” găinii.
Prefectul este obligat să facă toate demersurile in vederea suspendării și încetarea mandatului de ales local al d-lui Sima Aurel cf. Codului Administrativ Art.204, punctul 2 litera b)
Acest funcționar public în sensul Legii Administrației exercită un serviciu de interes public!
Conform Legii 161/2003, Art.90 aliniat 1 și 2, Legea 176/2010, Art.23 – Contracte lovite de nulitate si Legea 144/2007 Privind integritatea în exercitarea funcțiilor publice, Consilierul Local SIMA AUREL va fi obligat la restituirea sumelor încasate ILEGAL pe baza contractelor publice către bugetul local cât și a indemnizațiilor primite pe parcursul anilor dat fiind faptul ca nu a respectat Legea 161/2003 Art.91 punctele 3 și 4) care spune clar ca un consilier local trebuie să renunțe la funcția deținută incompatibilă cu calitatea de consilier local în 15 zile de la desemnarea lui ca și consilier. Dacă nu o face, prefectul trebuie să emită un ordin prin care constată încetarea de drept a mandatului de ales local, la propunerea secretarului UAT, care poate fi sesizat de orice persoană.
Concluzie: Da, știm, Feldioara e departe de Brașov. Și mai știm că PDL-ii sunt intangibili în fața legii. Au demonstrat-o cu fiecare ocazie care s-a ivit. Ne miră acest aspect? Ar trebui să ne mai mire?
România e țara tuturor posibilităților, și cel mai bine, mai frumos și mai bănos este să te mufezi politic la țeava banului public, să ai acces la „mirodenie”, și să faci AIA mare. Pe spatele proștilor plătitori de taxe și impozite.
Chiar ne întrebăm, Camera de Conturi a dat pe acolo? A făcut o vizită? A fost la cafea? Oare prefectura ce zice?
Bine, noi rămânem cu întrebările, și „ băieții” rămân cu banul. Că așa e în tenis!
P.S. În speranța că autoritățile abilitate își vor face treaba, noi îi asigurăm că vom reveni și cu alte noutăți ce îl privește pe acest baron local!
Răzvan Negrea ★ 15 Mai 2023
Text preluat din publicația argumentul.ro
Notă
Conţinutul prezentului material reprezintă responsabilitatea exclusivă a autorului / autorilor, iar publicația Gazeta Brașovului nu este responsabilă pentru autenticitatea informației și pentru modul în care va fi folosit conţinutul informaţional