Site icon Gazeta Brașovului

Cât va ține avântul electricelor ?

Și totuși, cererea pentru 2023 nu pare a fi atât de bună, pentru că Tesla tocmai ce a anunțat o scădere drastică a prețurilor, iar strategia lor a fost urmată de BYD, unul dintre marii producători chinezi de automobile electrice.

 

Mașinile electrice au reprezentat 10% din totalul de vânzări de mașini noi la nivel mondial în 2022, o premieră pentru industria auto. Potrivit Wall Street Journal, au fost vândute 7,8 milioane de astfel de vehicule pe plan global, cel mai bun an din istoria acestor vehicule, evident.

Față de nivelul din 2021, vânzările de mașini electrice au crescut foarte mult pe fondul stimulentelor acordate de state, cu 68% pe plan mondial. Cea mai mare piață de mașini electrice a fost cea din China, care ocupă două treimi din vânzările globale de astfel de mașini cu zero emisii. Asta înseamnă că una din 5 mașini noi vândute în țara asiatică a fost electrică. Nu e de mirare, având în vedere că statul comunist acordă producătorilor, în multe cazuri, prețul de producție al mașinii.

În UE, una din zece mașini noi vândute anul trecut a fost electrică. Vehiculele cu zero emisii au reprezentat 25% din vânzările de mașini noi pe piața din Germania. Vânzările de electrice în UE au crescut în special în luna decembrie, clienții beneficiind de subvențiile din partea statului, înainte ca valoarea lor să fie redusă semnificativ în anumite state. Dacă luăm în considerare și mașinile hibride cu încărcare la priză, atunci una din 5 mașini noi vândute în Europa a fost electrificată. Și în SUA au înregistrat progrese. Un procent de 5,8% din totalul de mașini noi vândute a fost verde, o creștere timidă de 3,2% față de nivelul din 2021. Cel mai mare producător de electrice, Tesla, a rămas în top, dar este urmărit de chinezii de la BYD și SAIC Motor.

 

Citește continuarea pe Jurnalul.ro

 

#GazetaBrașovului

Exit mobile version