Domnule Primar, în urma dezastrului lăsat în urmă de oamenii girați de dumneavostră și a eșecului monumental al pierderii licenței pentru Liga a 2-a, ați propus « strângerea rândurilor » fotbalului brașovean prin « unificarea » FC Brașov cu SR Brașov.
Brașovenii merită să se bucure de sport de performanță și de sport de calitate, dar, în același timp, merită ca banii lor să fie nu fie risipiți, printr-o cheltuire nejudicioasă, dar și prin lipsa unor proceduri și mecanisme care să împiedice acest lucru.
În lipsa acestor răspunsuri, nu putem discuta niciun viitor proiect, deoarece acest lucru ar însemna, ca, apriori, să girăm cheltuirea banilor publici fără să avem garanția că greșelile făcute fie în mod deliberat, fie ca o reflecție a unei uriașe incapacități profesionale, să nu se mai repete.
În perioada 2021-2023, banii alocați din taxele și impozitele brașovenilor pentru FC Brașov au atins suma de 3,5 milioane euro. O suma foarte mare, cu care se puteau face:
· 450 terenuri de terenuri multisport în cartiere
· 210 terenuri de baschet în cartiere
· 3 grădinițe pentru 270 de copii
· 2 creșe pentru 150 de copii cu vârste de 0-3 ani
· 16 piste de biciclete
În locul acestor elemente de infrastructură, atât de necesare pentru calitatea vieții lor, brașovenii au primit o retrogradare în Liga a 3-a. « Repetarea unei greșeli nu mai este o greșeală, ci este o decizie », spune un adagiu. Administrația liberală nu dorește să fie parte a unor decizii care doar păgubesc bugetul public și pe brașoveni, fără să aducă beneficii nici iubitorilor de sport, nici comunității în ansamblul ei.
Ca atare, în spiritul transparenței, al responsabilității față de cei pe care îi reprezentăm, consilierii PNL doresc să aibă clarificări legate de următoarele aspecte, extrem de importante pentru cei care ne-au acordat încrederea lor și ne-au ales:
1. Când va fi făcut un audit al întregii activități – și nu numai al modului în care au fost cheltuiți banii publici ai fostei administrații a FC Brașov? Din respect pentru brașoveni, pentru cei în slujba cărora suntem, noi, consilierii PNL, cerem ferm realizarea acestui audit
2. Ați găsit „acarii Păuni”, vinovații pentru eșecul retrogradării în persoana directorului economic Ladislau Opra și a cenzorului Iulian Vișinescu. Domnul Cristian Mățău, membrul fondator, alături de dumneavoastră și de alt membru al familiei, al Asociației Clubul Sportiv Scotch Club, a fost secretar general al FC Brașov și coordonatorul dosarului de licențiere al echipei, cel mai probabil pe baza vastei experiențe dobândite în curling.
În opinia dumneavoastră, domnul Mățău are vreo responsabilitate privind rezultatele sportive mediocre, culminate cu eșecul lamentabil de retrogradare în Liga a 3-a?
3. Care au fost salariile oferite de către FC Brașov președintelui clubului, antrenorilor, jucătorilor și staff-ului tehnic și administrativ pentru perioada de activitate competițională, cu rezultate, din păcate, foarte mediocre?
4. Raportul de audit public intern nr. 59161/20.05.2022 al Primăriei Brașov- semnat de ACS FC Brașov Steagul Renaște- al cărui președinte și membru fondator sunteți, domnule primar Coliban-, dar, într-o lume perfect kafkiană, ne-avizat de conducerea Primăriei condusă de dumneavoastră, semnalează o serie de nereguli privind finanțarea FC Brașov. Nereguli, constatate, la rândul lor, și de către auditorii Camerei de Conturi Brașov, care obligă Primăria la calcularea prejudiciului creat bugetului local datorită acordării nelegale a milioane de lei din banii publici către FC Brașov – Scotch Club. Mai mult, Tribunalul Brașov a dat deja, în prima instanță, dreptate Curții de Conturi, în procesul pe care dumneavoastră i l-ați intentat, în refuzul de a recunoaște prejudiciul consemnat de auditori.
Justiția trebuie să își urmeze cursul și nu comentăm deciziile acesteia. Dar mecanisme și proceduri clare și riguroase, care să prevină risipirea banilor publici și să asigure respectarea legalității, trebuie să existe, indiferent de situație.
În acest context, dorim să știm care sunt mecanismele și procedurile pe care le aveți în vedere, în ceea ce privește noul proiect al dumneavoastră, noul club de fotbal, astfel încât întreaga situație de la FC Brașov să nu se mai repete, iar transparența și integritatea să fie criteriile principale care să guverneze atât finanțarea viitorului club, cât și cheltuirea banilor?
5. Activitatea fostului club FC Brașov a fost grevată și de un conflict de interese important și inacceptabil din punct de vedere al imperativului integrității (cel care trebuie să guverneze orice activitate administrativă și politică ), generat de dubla calitate și participare a dumneavoastră în Asociația Clubul Sportiv Fotbal Club Brașov- Steagul Renaște: membru fondator al Asociației, ca persoană fizică și reprezentant al Municipiului Brașov -devenit membru asociat al Asociației. Acest lucru a fost arătat de însuși Serviciul de audit intern al Primăriei: „echipa de audit opinează că este necesară o analiză cu privire la respectarea prevederilor art. 228 – Regimul general aplicabil conflictului de interese pentru aleșii locali, din OUG nr.57/2019 – privind Codul Administrativ, având în vedere faptul că domnul Allen Coliban este Primarul Municipiului Braşov, membru fondator al Asociaţiei Clubul Sportiv Scotch Club Braşov (în prezent Asociaţia Clubul Sportiv Fotbal Club Braşov – Steagul Renaşte) şi reprezentant al membrului asociat – Municipiul Braşov în cadrul aceleiaşi asociaţii”.
În același spirit, al transparenței, responsabilității față de cei care ne-au acordat încredere și al integrității pe care le-o datorăm, dorim să știm ce mecanisme și proceduri aveți în vedere, pentru ca eventuale incompatibilități să nu greveze asupra viitorului club ?
Sperăm să oferiți răspunsuri clare, concrete și precise la aceste subiecte de interes public, pentru că brașovenii au nevoie să aibă încredere în administrația publică și, totodată, pentru a putea discuta, pe mai departe, pe marginea proiectului noului club de fotbal pe care îl propuneți.
#GazetaBrașovului