Site icon Gazeta Brașovului

„Coliban mai bine restricționează traficul decât să construiască parcări publice în zona adiacentă a centrului istoric” – Lucian Patrașcu, PSD Brașov

                         Administrația USR, urmărind să-și implementeze propria agendă, agendă ce nu urmărește și interesele brașovenilor, a inițiat trei acțiuni pe această temă. Prima a fost un studiu de trafic  lansat în spațiul public a cărui concluzie este că aproape jumătate din cei care ajung în centrul istoric în aceste perioade, sunt în căutarea unui loc de parcare.

               A doua acțiune a fost inițierea de către Allen Coliban a unei petiții on-line. Petiție care în mai mult de o lună a strâns doar puțin peste 3700 de semnături. Cu alte cuvinte doar puțin peste 3700 de brașoveni sunt de acord cu ideile actualei administrații. Mă întreb care este părerea celorlalți 244.000 de brașoveni cu drept de vot?

               La mijlocul lunii ianuarie 2024, a fost lansat în dezbatere publică proiectul restricționării traficului în centrul istoric. Proiect care prevede emiterea unei serii de permise pentru riverani, pentru turiștii cazați în zona centrului istoric și în zona Șchei, precum și organizarea de linii de transport public pentru turiștii care se presupune că-și vor lăsa autoturismele în parcările marilor centre comerciale și vor folosi transportul public în comun pentru a vizita zona restricționată.

Toată această tevatură are însă o rezolvare extrem de simplă. Propunerea mea este construirea unei parcări subterane în zona Livada Poștei. Coliban a avut mai mult de trei ani la dispoziție pentru a începe aceste lucrări. Timp în care nu a făcut altceva decât să evite acest subiect până s-a dovedit că pe această temă pierde din punct de vedere electoral. Soluția facilă și rapidă găsită de acesta? Restricționarea traficului.

Din punctul de vedere a lui Allen Coliban, așa se stimulează turismul. Prin restricționarea traficului auto în weekend. Așa se stimulează și antreprenorii care au afaceri în centrul istoric. Prin restricționarea traficului auto în weekend. Câte obiective turistice are Brașovul, exceptându-le pe cele din centrul istoric? Poate ne oferă Allen Coliban o listă completă, precum și numărul de vizitatori.

Chiar dorim scăderea poluării și eficientizarea mobilității în Brașov? Atunci investim în infrastructura rutieră pentru ca autoturismele să petreacă mai puțin timp în trafic, construim locuri de parcare pentru ca autoturismele să nu mai dea ture pentru un loc de parcare, construim benzi dedicate pentru transportul public în comun, și da, Allen Coliban, oferim brașovenilor GRATUITATE PE TRANSPORTUL PUBLIC ÎN COMUN. Asta însemnă DEZVOLTARE FĂRĂ RESTRICȚIONARE. Cu grijă pentru creșterea calității vieții, nu cu măsuri pentru scăderea ei.

             Nu cred că soluția restricționării traficului auto va aduce beneficii reale brașovenilor. Din contră, va scădea apetitul turiștilor de a veni la Brașov. Va duce la pierderea de locuri de muncă în sectorul HORECA, și va duce la scăderea calității vieții. În schimb credem cu tărie că investițiile în parcările din centrul istoric și nu numai, vor duce la dispariția ambuteiajelor din perioadele de vacanțe și vor crește cifrele de afaceri ale antreprenorii din centrul istoric.

Din punctul meu de vedere Brașovul trebuie văzut în termeni de DEZVOLTARE SUSTENABILĂ și CREȘTERE A CALITĂȚII VIEȚII. Spre deosebire de administrația USR care face tot posibilul să se opună dezvoltării Brașovului.

 

Lucian Patrașcu, președintele Organizației Municipale a PSD Brașov        

Exit mobile version