Site icon Gazeta Brașovului

Noul pod hobanat peste Someș din Satu Mare – infrastructură de nivel european, comparabilă cu marile capitale

default

Satu Mare, România – Februarie 2025 – Unul dintre cele mai ambițioase proiecte de infrastructură din nord-vestul României este pe punctul de a deveni realitate: noul pod hobanat peste râul Someș, care va fluidiza traficul și va aduce un plus estetic orașului Satu Mare. Cu o lungime de 395 de metri, un design modern și piloane de 73 de metri, această construcție își propune să fie un reper urban, similar unor poduri emblematice din marile capitale europene.
Un pod de referință pentru România
Noul pod din Satu Mare va lega Bulevardul Independenței din cartierul Micro 17 de Bulevardul Henri Coandă, contribuind la fluidizarea traficului și reducerea timpului de deplasare în oraș. Construit după un concept hobanat, susținut de 56 de cabluri de oțel, acesta va deveni al treilea cel mai mare pod hobanat din România.
Comparație cu poduri iconice din Europa
Pentru a înțelege importanța și impactul acestui proiect, putem compara podul din Satu Mare cu alte structuri similare din capitale europene:
• Podul Elisabeth (Budapesta, Ungaria) – Unul dintre cele mai frumoase poduri hobanate din Europa, cu o lungime de 378 metri, construit peste Dunăre. Similar cu cel din Satu Mare, acesta joacă un rol crucial în conectivitatea urbană și este un simbol arhitectural al capitalei Ungariei.
• Podul Erasmus (Rotterdam, Olanda) – O capodoperă inginerească, cu un design modern și o lungime de 802 metri, ce leagă părți esențiale ale orașului Rotterdam. Este un exemplu de pod urban de mare impact, care oferă atât utilitate practică, cât și o imagine iconografică puternică pentru oraș.
• Podul de la Buda (Budapesta, Ungaria) – Deși diferit ca stil, acest pod istoric demonstrează importanța estetică a unui astfel de proiect, nu doar funcționalitatea sa.
Un proiect de 200 de milioane de lei, aproape finalizat
Lucrările la podul din Satu Mare au fost realizate de compania austriacă Strabag, iar investiția totală se ridică la 200 de milioane de lei. Finalizarea este programată pentru sfârșitul lui 2024, iar inaugurarea pentru ianuarie 2025, după testele de rezistență necesare.
Primarul Kereskényi Gábor a declarat că acest pod este cel mai important proiect de infrastructură al orașului și va avea un impact major asupra dezvoltării municipiului.
Cum schimbă acest pod viitorul Sătmarului?
• Reducerea traficului pe celelalte poduri existente
• Crearea unei noi conexiuni rapide între zonele orașului
• O atracție arhitecturală modernă, comparabilă cu cele din Budapesta sau Rotterdam
• Mai mult spațiu pentru bicicliști și pietoni, datorită infrastructurii incluse în proiect
Cu un design impunător și o utilitate majoră, podul din Satu Mare demonstrează că România poate realiza proiecte de infrastructură moderne, comparabile cu cele din marile capitale europene.
Va deveni acest pod noul simbol al orașului Satu Mare?
Cu siguranță, acest proiect are potențialul de a deveni una dintre cele mai spectaculoase construcții din regiune, punând orașul pe harta infrastructurii moderne din Europa.
POD SATU MARE
POD SATU MARE
POD SATU MARE
POD SATU MARE
POD SATU MARE
Exit mobile version