„În această vară continuăm lucrările la obiectele care intră în alcătuirea infrastructurii
Aeroportului Internaţional Braşov. Faptul că de construirea acestor componente se ocupă
aceeaşi asociere de firme care a realizat Terminalul de pasageri, respectând întru totul
prevederile contractuale şi executând lucrările în parametrii calitativi pe care i-am solicitat,
ne conferă certitudinea că şi cele şapte obiecte vor fi gata în termenul prevăzut şi la
standardele impuse din punct de vedere calitativ în caietul de sarcini. Astfel, sunt întrunite
toate condiţiile, astfel încât în perioada următoare să se lucreze într-un ritm susţinut pe
amplasamentul de la Ghimbav şi să putem termina cea mai mare parte a lucrărilor până la
sfârşitul anului 2021”, a spus preşedintele Consiliului Judeţean, Adrian-Ioan Veştea.
Consiliul Judeţean Braşov a transmis marţi, 6 iulie, asocierii SC BOG’ART SRL – SC UTI FACILITY MANAGEMENT SA, ordinul administrativ de începere a lucrărilor şi convocarea
pentru predarea amplasamentului aferent contractului pentru realizarea obiectivului
„Aeroportul Internațional Brașov-Ghimbav Etapa a III-a, Proiectare și execuție lucrări de
construcții și instalații pentru 9 obiecte (Rest de executat)”.
Astfel, în perioada imediat următoare va fi reluată construcţia componentelor infrastructurii
aeroportuare, urmând să realizeze clădirea energetică, remiza PSI, posturile de control
acces, gospodăria de apă, parcarea auto și drumul de acces terminal – DJ 103 C, drumurile
tehnologice interioare şi rețelele interioare în cadrul Aeroportului.
Contractul de lucrări adjudecat de Asocierea SC BOG’ART SRL (lider de asociere) – SC UTI FACILITY MANAGEMENT SA (asociat), a fost semnat în data de 9 iunie 2021 de către
conducerea Consiliului Judeţean Braşov. Valoarea totală a contractului este de
37.157.426,78 lei (cu TVA), iar termenul de finalizare a lucrărilor este de şase luni.
După data semnării contractului, conform prevederilor legale, antreprenorul a avut obligaţia constituirii garanţiei de bună execuţie, în termen de 5 (cinci) zile lucrătoare, obligativitate ce a fost respectată. Totodată, având în vedere că, pe întreg amplasamentul aeroportului suntîn derulare mai multe contracte de lucrări (îndiguirea Beselcinului, lucrările la sistemul de protecție perimetrală pentru aeroport, lucrările de balizare a stâlpilor) a fost necesară convocarea mai multor întâlniri de lucru cu reprezentanţii constructorilor în vederea
coroborării accesului pe şantier a echipelor de muncitori şi a armonizării graficelor de
execuţie a lucrărilor.
A fost impetuos necesar ca predarea-primirea amplasamentului către constructorul SC BOG’ART SRL să se desfăşoare fără probleme, astfel încât lucrările de execuţie să poate fi demarate imediat în ziua următoare acestui demers, în condiţiile în care de ducerea la bun sfârşit şi în termenul stabilit a acestui contract depinde recepţia lucrărilor atât la Terminalul de pasageri, cât şi la instalaţia de balizaj.
Amintim faptul că realizarea componentelor aeroportuare amintite mai sus a făcut obiectul unui contract adjudecat în ianuarie 2019, de către firma Construcții SA Sibiu. Având în vedere că acest constructor nu și-a îndeplinit obligațiile asumate, realizând doar 12% din
totalul lucrărilor, în octombrie 2020 administrația județeană a reziliat constractul și a reluat
procedurile de achiziție, care au fost adjudecate de asocierea SC BOG’ART SRL – SC UTI
FACILITY MANAGEMENT SA.
#gazetabrasovului
gazetabrasovului.ro