Directorul Carrefour atrage atenția că francezii au început, în contextul creșterii inflației, să cumpere tot mai des produsele cele mai ieftine: “Nu mai cumpără vită, pește, hrană organică”
Alexandre Bompard, directorul general al Carrefour, avertizează că “acest fenomen este aici, este profund și a fost întâlnit tot mai des în ultimele săptămâni”. Bompard a mai declarat că în rândul clienților francezi, a observat următorul comportament: “Fac alegeri în favoarea celor mai mici prețuri. Nu mai cumpără carne de vită, ci cea mai ieftină carne de porc. Nu mai cumpăra pește și mâncare organică”.
Directorul Carrefour a mai spus că atât compania sa, cât și concurenții săi, au fost forțați astfel să se adapteze la noua mentalitate a consumatorilor, introducând campanii promoționale care “îngheață” prețurile anumitor produse din coșul de cumpărături zilnic. De exemplu, în Franța, anumite produse alimentare, de îngrijire personală sau haine vor avea prețurile neschimbate până pe 30 noiembrie.
Rata inflaţiei în Franța a atins 6,8% în iulie, fiind cel mai ridicat nivel din ultimii 30 de ani. Eurostat arată că inflația în Zona Euro a atins nivelul record de 8,9% în iulie, peste obiectivul țintă al Băncii Centrale Europene (BCE), de 2%.