Lucian Pătrașcu, PSD Brașov – „ Doar 18% dintre străzile din Brașov intră în programul de reparații în 2023. Străzi din cartiere întregi sunt ignorate de administrația USR”
Brașovul, unul dintre cele mai importante orașe din România, se confruntă cu o problemă gravă în ceea ce privește starea infrastructurii rutiere. Conform datelor existente pe site-ul Primăriei, Brașovul dispune de nu mai puțin de 745 de străzi. Majoritatea acestor străzi, administrate de către municipalitate, sunt afectate de gropi, crăpături, văluriri sau burdușiri, având inclusiv probleme de aducere la nivelul străzii a gurilor de canal, borduri sparte sau chiar lipsă. În plus, trotuarele din Brașov prezintă denivelări și crăpături, punând în pericol siguranța pietonilor.
Situația devine și mai alarmantă atunci când luăm în considerare faptul că există străzi care nu sunt asfaltate deloc. Printre acestea se numără străzile Aron Pumnul și Căliman, care, în ciuda nevoii evidente de asfalt, par a fi ignorate cu bună știință de administrația locală.
Recent, Primăria Brașov a anunțat lansarea unui program de reparații pentru 132 de străzi. Municipalitatea nu face nici măcar o aluzie la faptul că în Brașov există 745 de străzi. Prin urmare, doar 18% din străzile orașului vor intra în acest proces de reparații, ceea ce ridică semne de întrebare cu privire la distribuția echitabilă a resurselor și a priorităților.
Mai mult decât atât, analizând listele puse la dispoziție de către actuala administrație, constatăm că lipsesc cartiere întregi, ale căror străzi au nevoie urgentă de reparații. Un exemplu elocvent îl reprezintă Cartierul Florilor, unde primăria se limitează să intervină doar pe strada Lămâiței conform graficului de reparații, ignorând astfel și alte străzi din același cartier care necesită lucrări de remediere.
Este de-a dreptul tragic faptul că, în timp ce bulevardele principale arată relativ bine, străzile din cartiere sunt complet neglijate. Această indiferență manifestată în mod constant, inclusiv în sezonul rece când ninsorile abundente au demonstrat deficiențele în deszăpezirea străzilor din cartiere, duce la un sentiment de marginalizare al locuitorilor acestor zone.
Situația infrastructurii rutiere din Brașov necesită o abordare amplă și mai eficientă din partea administrației locale. Reparațiile la doar o mică parte dintre străzile orașului nu sunt suficiente pentru a îmbunătăți semnificativ starea generală a infrastructurii. Este necesară o implicare mai profundă, care să acopere un număr mai mare de străzi și să includă și cartierele care au fost neglijate în trecut.
Administrația Coliban a avut la dispoziție aproape trei ani pentru a gestiona situația infrastructurii rutiere din Brașov. Rezultatele lipsesc cu desăvârșire! Brașovenii resimt în mod direct efectele dezinteresului fățiș al acestei administrații, iar frustrarea lor este justificată.
Este clar că administrația USR se concentrează mai mult pe postările de pe rețelele de socializare decât pe îndeplinirea promisiunilor din campania electorală. Lipsa crasă de profesionalism, dezinteresul și iresponsabilitatea sunt trăsături care caracterizează activitatea administrației Coliban.
Brașovul merită mai mult! Orașul are nevoie de proiecte ample și de o administrație responsabilă și eficientă, care să se ocupe în mod real de nevoile locuitorilor săi. Este momentul ca prioritățile să fie reevaluate și să se acorde atenție tuturor străzilor din Brașov, nu doar unui procent infim dintre acestea. Infrastructura rutieră reprezintă o necesitate vitală pentru dezvoltarea orașului și trebuie tratată ca atare.
Subprefect Lucian Pătrașcu, președintele Organizației Municipale PSD Brașov