Deputatul Tudor Benga – „Faceți publică documentația ca să eliminăm orice dubiu legat de soluția de turn”
În articolul publicat ieri de către Gazeta Brașovului, link – https://gazetabrasovului.ro/2021/06/09/turnul-de-control-al-aeroportului-international-brasov-e-subiect-intr-un-razboi-al-declaratiilor-pana-la-urma-cine-ce-a-hotarat-si-cine-ce-a-decis/
am scris despre un meci al declarațiilor. Citez aici concluzia articolului ,,Ca să înțelegem mai bine de fapt ce s-a întâmplat, să urmărim din nou firul epic, dar în mod simplificat. Conform adresei de la Ministerul Transporturilor, Consiliul Județean Brașov a făcut o analiză împreună cu consultanții de specialitate, și datele analizei au fost trimise la ROMATSA. ROMATSA, într-o ședință, pe baza analizelor Consiliului Județean Brașov, incluse într-o proprie analiză a cazului, ajunge la concluzia că soluția optimă este REMOTE TOWER în locația CDZ Arad. Consiliul Județean Brașov comunică presei această decizie a ROMATSA, și afirmă că decizia e ,, fundamentată pe baza rapoartelor întocmite de specialiștii proprii”.
Deputatul Benga sesizează această nuanță a comunicării și solicită de la Ministerul Transporturilor printr-o adresă lămurirea lucrurilor. Răspunsul Ministerului transportului este făcut public, și ,, președintele CJ ” este acuzat de ,,nouă jonglerie de comunicare. Până la urmă cine, ce a hotărât și cine, ce a decis?”.
Tot ieri, Consiliul Județean Brașov, într-un tur de forță, a prezentat atât către media brașoveană cât și în filmări live postate pe Facebook, semnarea contractului pentru realizarea obiectivului de investiții „Aeroportul Internațional Brașov-Ghimbav Etapa a III-a, Proiectare și execuție lucrări de construcții și instalații pentru 9 obiecte (Rest de executat)”.
Evenimentul a avut loc în incinta terminalului de pasageri al Aeroportului Internațional Brașov. Din partea Consiliului Județean au fost prezenți Alexandru Anghel, directorul executiv al Direcției Implementare Aeroport, și Mihai Pascu, directorul executiv al Direcției Drumuri Județene și Servicii Publice, doi dintre membrii echipei CJ Brașov care coordonează realizarea Aeroportului.
Deputatul Tudor Benga, face o postare pe Facebook în urma turului de forță media al Consiliului Județean, prin care solicită publicarea documentației pentru eliminarea oricărui dubiu legat de soluția de turn remote ( postare publicată mai jos ).
Concluzia rămâne aceeași ca în articolul de ieri – Până la urmă cine, ce a hotărât și cine, ce a decis?, Și dacă e să dăm crezare celor postate de către Tudor Benga, soluția de Remote Tower, se pare că nu este soluția optimă pentru Aeroportul Internațional Brașov. Dacă e să dăm crezare consultanților angajați de Consiliul Județean, turnul pare soluția optimă.
Până la urmă cine are dreptate?
Postare Tudor Benga
,, No bun, văd că-i deranj mare la PNL Brașov, cum de am îndrăznit eu să zic că nu-i taman cușeră treaba cu mersul lucrurilor la aeroport. S-a mobilizat tot efectivul, consilieri județeni, parlamentari, echipa de proiect, sunt înfierat prin presa locală, s-a trimis un comunicat de presa acid și ofuscat, blasfemie, cum nu văd eu că totul merge splendid și specialiștii robotesc zi și noapte? Cum îndrăznește Benga să pună întrebări când lucrurile merg așa de bine și șeful CJ mai pune câte o poză c-un apus sau răsărit sau cățeluș de la terminal tot odată la două zile dar termen de finalizare asumat tot nu avem? Ce-i blasfemia asta, cum nu ne e clar tuturor că totu-i strună și deși documentația e permanent ținută la secret, finalizarea deja minim doi ani întârziată față de promisiuni, iar singurele curse promise deocamdată explicit sunt București – Brașov cu avioane de mici dimensiuni?
Eu nu prea am obiceiul să vorbesc fără să știu despre ce vorbesc așa că o să subliniez momentan doar trei chestii scurt. Unu la mână, oricât am învârti răspunsul pe care mi l-au dat mie Romatsa și MT un lucru e scris acolo negru pe alb: cele trei soluții de turn au fost, citez, „prezentate și punctate de Consiliul Județean Brașov”. Adică CJBV (sau SRL-ul contractat și plătit de CJBV) au stabilit că turnul remote are 3.65 puncte iar cel fizic, tradițional, doar 2.85 puncte. Pe scurt, noi centrăm noi dăm cu capul. După mai bine de doi ani de zile în care ni s-a tot spus că așteptăm ba după Eurocontrol ba după Romatsa, de fapt, la bază, punctarea soluției fost făcută de CJ Brașov, nu de altcineva. Asta dorea CJBV încă din clipa în care au exclus turnul de control fizic din studiul de fundamentare acum 3-4 ani, dar de asumat decizia nu vor să și-o asume, trebuie asumată de altcineva. Care au fost criteriile după care s-a făcut punctarea nu le știm fiindcă documentația e în continuare la secret.
Doi la mână, și Adrian Vestea și Alexandru Anghel refuză orice dezbatere publică consistentă și tehnică dar fac glumițe cu chibiți și fotbaliști în timp ce ne aruncă suveran că mari specialiști englezi și spanioli lucrează la proiect iar soluția e deja implementată pe London City și trei aeroporturi din Germania. Prea bine, atunci aș vrea să văd și eu numele și CV-urile specialiștilor fiindcă sunt plătiți din banii contribuabililor brașoveni și e firesc să le putem evalua și noi pregătirea. Da, London City a trecut primăvara asta la turn virtual însă LCY este un aeroport absolut special, care și la nivel de piloți și de aeronave are cerințe suplimentare de certificare și nici un low-cost cu configurație clasica de b737/a321 ca Wizz sau Ryanair nu operează acolo. Cât despre aeroporturile din Germania încă aștept și eu niște răspunsuri de la Eurocontrol dar despre Saarbrucken, singurul care din cunoștințele mele operează exclusiv pe bază de turn virtual, o să vă fac în curând o analiză de trafic ca să înțelegeți că e ceva mai modest decât Suceava.
Și că tot veni vorba de London City, dar mai ales pentru că toți sus-numiții mă acuză pe mine că nu dau soluții, când de fapt dau public soluții verificabile încă din 2017, reiterez ceea ce e de fapt problema centrală pe care încerc să o semnalez. Până în ziua de azi încă nu avem niște confirmări clare de la cei mai importanți potențiali operatori de pe Brașov Ghimbav că aeroportul îndeplinește toate cerințele lor. Aici e de fapt vulnerabilitatea noastră centrală și asta încerc eu să preîntâmpin. LCY de exemplu este cel mai scump aeroport din cele 6 ale Londrei și își permite luxul ăsta fiindcă servește preponderent o comunitate de business care nu se uită la bani pentru mobilitate. Noi la Brașov nu avem nevoie doar de omologarea aeroportului de către autoritățile aeriene. Avem nevoie să știm că operatorii (în principal Wizz, Ryanair, Blueair și Lufthansa group, că dintre aceștia patru se va pune realist vorbind problema inaugurării) validează soluția și vor veni să opereze.
Și de aceea ce cer eu este ca CJBV să facă publică toată documentația și să se așeze de-adevăratelea la masă (nu de PR, ca până acum) cu operatorii ca să fim siguri că nu aruncăm banii ș-apoi ne trezim că trebuie să o luăm de la capăt. Nu văd ce este nerezonabil în ce cer eu și este și fix soluția de care mă tot acuză PNL Brașov n-as pune-o, chipurile, pe masă. Faceți publică documentațiile ca să eliminăm orice dubiu legat de soluția de turn, securizati de la cei patru operatori confirmarea că e ok soluția, asumați-va un termen clar de finalizare, și vă promit că dacă rezolvați aceste lucruri nu vă mai bate nimeni la cap”.
#gazetabrasovului
gazetabrasovului.ro
Dan Vâju