Saptămânal pe hârtie, zilnic pe internet

Primăria Brașov a lansat azi în dezbatere publică proiectul de hotărâre pentru aprobarea „Regulamentului privind procesul de bugetare participativă“

Orașul mobil, orașul verde, orașul relaxat și orașul comunităților – domeniile care vor fi finanțate prin programul de bugetare participativă

Primăria Brașov a lansat în dezbatere publică Regulamentul privind bugetarea participativă

 

 

Primăria Municipiului Brașov a lansat azi în dezbatere publică proiectul de hotărâre pentru aprobarea „Regulamentului privind procesul de bugetare participativă“. Scopul acestui act normativ este de a implica cetățenii municipiului Brașov într-un proces democratic de identificare a problemelor orașului, de dezbatere privind prioritizarea acestora și de luare a deciziei privind modul de cheltuire a unei părți din bugetul local. Acest proces presupune asumarea comună de către autorități și cetățeni a unui rol participativ în definirea şi abordarea problemelor comunităților orașului.

 

Obiectivele bugetării participative: adaptarea mai bună a politicilor publice la nevoile și așteptările cetățenilor; creșterea gradului de colaborare și asumare în procesul de dezvoltare urbană de către cetățeni și autorități; consolidarea democrației participative prin implicarea mai mare a cetățenilor la exercițiul de luare a deciziilor ce privesc întreaga comunitate; creșterea gradului de transparență a activității administrației publice locale; consolidarea relației dintre autorități și cetățeni printr-o comunicare mai eficientă, dialog și colaborare de ambele părți.

 

„Dragi brașoveni! Lansăm astăzi în consultare publică Ghidul pentru bugetare participativă, noua ediție a programului. Este vorba de 2 milioane de lei repartizate pe patru domenii prioritare, și este forma directă prin care voi, cetățenii, puteți să vă implicați și să luați decizii cu privire la modul în care banul public este cheltuit. Spre deosebire de ediția trecută, aș vrea să subliniez două puncte importante: Evaluarea se va face de către o comisie mixtă, care va grupa atât personal din cadrul Primăriei Brașov, cât și experți independenți, membri ai societății civile și reprezentanți ai Consiliului Local. Pe de altă parte, am prins și o etapă de maturare a proiectelor, în care ideile voastre vor fi dezbătute de către specialiști și veți primi consultanță, în sensul îmbunătățirii acestora. După ce va sta în consultare publică, Ghidul va fi aprobat de către Consiliul Local. Urmează apoi lansarea apelului de proiecte. În această toamnă, spre finalul lunii noiembrie, ne propunem să avem lista de proiecte câștigătoare, astfel încât în bugetul din 2022 acestea să se regăsească. Vă invit să ne trimiteți sugestiile voastre, să ne ajutați să îmbunătățim ghidul gândit de către noi și vă așteptăm în număr cât mai mare să propuneți proiecte relevante pentru Brașov.“, a declarat primarul Allen Coliban.

 

Programul de bugetare participativă presupune ca brașovenii care doresc să se implice în dezvoltarea orașului să facă propuneri de proiecte pe 4 domenii: orașul mobil, orașul verde, orașul relaxat și orașul comunităților. După finalizarea depunerii proiectelor, o comisie formată din specialiști din primărie, consilieri locali, reprezentanți ai societății civile și experți independenți vor face o analiză juridică, tehnică și comunitară a propunerilor de proiecte. După declararea eligibilității acestor proiecte, se va trece la etapa a doua de implicare a cetățenilor, etapă în care brașovenii vor putea vota proiectele pe care le consideră prioritare, câte unul pentru fiecare domeniu. După finalizarea procedurii, vor fi implementate, de către Primăria Brașov, proiectele care au obținut cel mai mare punctaj. Bugetarea participativă nu presupune alocare fondurilor necesare implementării către cei care fac propunerile de proiecte, ci ele sunt implementate de către Primăria Brașov.

 

Conform proiectului de regulament, la acest proces pot participa – atât în ceea ce privește transmiterea proiectelor, cât și votul asupra acestora – doar cetățenii cu vârsta peste 18 ani, cu domiciliu sau rezidență temporară/flotant în Municipiul Brașov.

 

Domeniile propuse, conform proiectului de regulament:

 

  1. Orașul mobil – 500.000 de lei. Mobilitate, accesibilitate și siguranța circulației pietonale.

Exemple: amenajare de alei, trotuare, zone pietonale, creșterea gradului de accesibilitate pentru persoanele cu dizabilități, propuneri de zone cu restricții auto, piste de biciclete.

 

  1. Orașul verde – 500.000 de lei. Amenajare de spații verzi, transformarea celor existente sau identificare altora ce pot fi amenajate.

Amenajarea de locuri de joacă sau spații cu componentă multifuncțională și plurigenerațională: spațiu verde, de recreere și de joacă.

 

  1. Orașul relaxat – 500.000 de lei. Amenajare spații publice/spații comune.

Exemple: zone pietonale, piațete, mobilier stradal, iluminat public etc – amenajare, înființare, reparare.

  1. Orașul comunităților – 500.000 de lei.

infrastructură culturală și activități artistice. Exemple: scene de cartier, artă murală,

infrastructură educațională. Exemple: îmbunătățirea spațiilor colective ale școlilor și activarea lor multifuncțională (creativă, socială, educativă), propunerea de centre comunitare de cartier pentru toate generațiile.

infrastructură sportivă. Exemple: propunerea de noi spații dedicate sportului, încurajarea sporturilor alternative: skatepark, workout, și a spațiilor multifuncționale și intergeneraționale.

 

Calendarul propus este următorul:

 

– Depunere proiecte: 30 august- 26 septembrie

– Analiza Comisiei și comunicare către participanți: 27 septembrie – 8 octombrie

– Revizuire proiecte eligibile: 11-17 octombrie

– Publicare listă finală proiecte eligibile: 18 octombrie

– Vot: 19 octombrie – 19 noiembrie

– Rezultate voturi și anunț proiecte câștigătoare: 22 noiembrie

– Implementarea proiectelor: 2022.

 

Comisia de analiză tehnică, juridică și comunitară a propunerilor de proiecte este formată din: primarul Municipiului Brașov; 7 Specialiști din cadrul aparatului administrativ al Primăriei, din următoarele domenii: tehnic, achiziții, arhitectură, urbanism, juridic, economic, relațiile cu comunitățile; 3 consilieri locali; 2 membri ai societății civile locale și 2 experți independenți.

 

Brașovenii pot face propuneri de modificare a acestui regulament până în data de 12 august către Primăria Braşov, Biroul Informaţii Publice şi Mass-Media, e-mail: infopublice@brasovcity.ro, sau prin intermediul Centrului de Informaţii pentru Cetăţeni (program luni-joi, 8.00-14.00, cu pauză de dezinfecție între 11.00-11.30, și vineri de la 8.00-13.30, cu pauză de dezinfecție între 11.00-11.30).

#GazetaBrasovului

gazetabrasovului.ro

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.